زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

براى اعمار فابریکه ها در پکتیا حدود ۲۵۰ میلیون افغانی سرمایه گذاری شده است

براى اعمار فابریکه ها در پکتیا حدود ۲۵۰ میلیون افغانی سرمایه گذاری شده است

author avatar
20 May 2018 - 14:47
براى اعمار فابریکه ها در پکتیا حدود ۲۵۰ میلیون افغانی سرمایه گذاری شده است
author avatar
20 May 2018 - 14:47

 

گردیز(پژواک، ۳۰ثور ۹۷): مسئولین اداره تجارت و صنایع پکتیا می گویند که در اعمار فابریکه های تولیدی دراین ولایت، نزدیک به ۲۵۰ میلیون افغانی سرمایه گذاری صورت گرفته، که برای ده ها تن زمینۀ اشتغال را آفریده است.

عبدالنصیرعالمیار رییس اتاق تجارت و صنایع پکتیا، به تاریخ ۳۰ ثور به آژانس خبری پژواک گفت که سرمایه گذاری متذکره، درعرصه های مختلف صورت گرفته و این روند ادامه دارد.

 عالم یار، این اظهارات را درجریان مراسم افتتاح فابریکه های رخت و مواد خوراکی حیوانی ابراز داشت و اذعان کرد که دراین دو فابریکه، حدود ده تن مصروف کارشده اند.

نامبرده گفت: "سکتورخصوصی تاکنون حدود چهار الی پنج میلیون دالر سرمایه گذاری نموده است؛ فابریکه مواد غذایی حیوانی که امروزگشایش یافت و نزدیک به دوصدهزار دالردرآن سرمایه گذاری صورت گرفته است، به سطح افغانستان دربخش سکتور زراعت در ردیف دوم قرار دارد؛ همچنان در فابریکه رخت ۳۰ میلیون افغانی سرمایه گذاری صورت گرفته است که این مقدار، افزایش خواهد یافت."

عالمیار افزود که سرمایه گذاران و تاجران بیشتر، به فعالیت دراین ولایت علاقمند اند؛ اما به سبب مشکل نبود برق و جای، تاکنون به این کار مبادرت نورزیده اند.

عالمیار گفت: "نبود برق وجای یک مشکل است، گرچه مشکل برق تا حدی مرفوع شده و دارد حل می شود و عدم بودجه برای پارک صنعتی یک مانع است؛ باید برای رفع این نقیصه، زودتر اقدام صورت گیرد."

به اساس معلومات نامبرده، دراین فابریکات، براى بيش از ۷۰۰ تن فرصت های کاری ایجاد شده است.

بادام گل یکتن ازسرمایه گذاران گفت که فابریکه تولید رخت را از پشاورانتقال داده و قصد دارد تا با فراهم کردن امکانات، کارش را بیشتر رونق بخشد.

بادام گل گفت: "ما درحال حاضر، دریک گوشه شهرجای گرفته ایم و ازهمین جا فعالیت می کنیم، درصورتیکه درپارک صنعتی سهولت ایجاد شود، زمین دراختیارما داده شود، انشاالله می خواهیم که فعالیت و تولید را بیشتر بلند ببریم."

سرمایه گذار دیگر مومن خان، از کارش خوشنودى کرده گفت که دراین بخش، حدود ۲۵۰ هزار دالر سرمایه گذاری نموده است.

مومن به پژواک گفت: "کاروبار ما در گردیز نسبت به سال گذشته خوب بود؛ اما به سبب تقلب و تولید کم کیفیت، کاروبار ما نیز کمرنگ شده است."

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر