زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“تدابیر امنیتی در مرز با ایران باید تشدید شود”

“تدابیر امنیتی در مرز با ایران باید تشدید شود”

author avatar
20 May 2018 - 15:24
“تدابیر امنیتی در مرز با ایران باید تشدید شود”
author avatar
20 May 2018 - 15:24

کابل (پژواک،۳۰ثور۹۷): یک نهاد مدنی جوانان و نماینده مردم فراه در ولسی جرگه، ناامنی های اخیر در فراه را جنگ مدیریت آب عنوان می کند و می گوید که جنگ، باید مدیریت مدبرانه شود و تدابیرامنیتی در مرز با ایران تشدید شود.

طالبان مسلح، به تاریخ ۲۵ ثور شب هنگام بر شهر فراه حمله گروهی نمودند؛ این حمله به شکل وقفه يی شدت می گرفت و گاهی هم فروکش می کرد، که تا شب ۲۸ همین برج ادامه یافت.

سترجنرال طارق شاه بهرامی وزیر دفاع ملی، روزگذشته درجریان سفر به فراه، با اشاره به ایران گفت که جنگ در فراه، جنگ مدیریت آب است و از سوی همسایگان راه اندازی شده است.

ولایت فراه، با ایران هم مرز است و کار اعمار بند بخش آباد درحالی درآن ادامه دارد که حسن روحانی رییس جمهور ایران، حدود ده ماه قبل گفته بود که تهران نمی تواند در عرصۀ ايجاد بندهای آب چون کجکی، کمال خان و سلما که ولایت های خراسان، سیستان و بلوچستان ایران را تحت تاثیر خود قرار می دهد، سکوت اختیار کند.

اما حکومت افغانستان اذعان می کند که اعماربندها حق افغانستان است و برای کشورهای همسایه تهدید نیست.

حمیرا ایوبی نماینده مردم فراه در ولسی جرگه، امروز درنشست مشترک خبری با سیدجواد سلطانی رییس روند جوانان اصلاح طلب گفت که عدم توجه مسئولین حکومتی به فراه، نبود هماهنگی میان نیروهای امنیتی، کشت، تولید و قاچاق کوکنار دراین ولایت، سرحد مشترک با ایران و عدم مدیریت آب های افغانستان که درحال حاضر ایران از آن بهره می برد، اسباب ناامنی در فراه شمرده می شود.

حمیرا ایوبی، ضعف ارگانهای امنیتی به طور اخص ادارات استخباراتی را عامل حملات مخالفین مسلح بر شهر فراه عنوان کرد و ازحکومت افغانستان تقاضا نمود؛ تا مرز با ایران را استحکام بخشد، قطعه نیروهای ویژه را در فراه تعبیه نماید و جلو فساد اداری را  بگیرد.

به گفته وی، درصورتیکه به وضعیت امنیتی فراه توجه صورت نگیرد، حوزه جنوبغرب با خطر سقوط به دست مخالفین مسلح مواجه خواهد شد.

سید جواد سلطانی مسئول روند جوانان اطلاح طلب، خطاب به مسئولین امنیتی گفت: "جنگ به مدیریت سالم نیاز دارد، شما با این مدیریت ضعیف نمی توانید جنگ رامهار سازید و جلو تلفات وجراحات را بگیرید."

به باور نامبرده، اگر به  اوضاع امنیتی فراه توجه صورت نگیرد، ممکن این ولایت به دست مخالفین مسلح سقوط کند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر