زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“افراد مسلح غیرمسئول امنیت مزارشریف را با تهدید جدی مواجه نموده اند”

“افراد مسلح غیرمسئول امنیت مزارشریف را با تهدید جدی مواجه نموده اند”

author avatar
21 May 2018 - 17:57
“افراد مسلح غیرمسئول امنیت مزارشریف را با تهدید جدی مواجه نموده اند”
author avatar
21 May 2018 - 17:57

مزارشریف (پژواک، ۳۱ثور۹۷): اعضای شورای ولایتی بلخ، فعالان مدنی و باشندگان عادی این ولایت می گویند که افراد مسلح غیرمسئول وابسته به احزاب سیاسی، اوضاع امنیتی شهر مزارشریف را با تهدید مواجه نموده اند.

آنها می گویند که بعد از تنش سیاسی میان رییس جمهور وعطامحمد نور والی پيشین بلخ، رقم افراد مسلح غیرمسئول درشهر مزارشریف با گذشت هر روز بیشتر می شود و به سبب آن، وضعیت امنیتی شهر نیزخراب شده است.

حمید صفوت رییس اتحادیه نهادهای مدنی بلخ، به آژانس خبری پژواک گفت که امنیت شهرمزارشریف ازشش ماه گذشته بدینسو خراب شده است.

نامبرده افزود که بیکاری، قاچاق مواد مخدر، و بحران سیاسی میان ارگ و عطامحمد نور، سبب شده تا زمینه را برای ناامنی ها مساعد سازد.

به گفته موصوف، گراف سرقت ها، قتل ها، درگیری های مسلحانه و اختطاف ها درشهرمزارشریف بلند رفته است که عامل عمده همۀ آنها، موجودیت افراد مسلح غیرمسئول است و افراد مسلح متذکره به زورمندان این ولایت بستگی دارند.

صفوت گفت قرار بود که با تغییرات جدید درعرصه نظامی و ملکی، وضعیت امنیتی شهر مزارشریف دوباره به حالت اولی برگردد؛ اما وی درمورد بدترشدن وضع امنیتی ابراز نگرانی کرد.

باشندگان عادی شهرمزارشریف نیز از اوضاع امنیتی شهر، نگران اند.

غلام رسول باشنده ناحیه دوم شهرمزارشریف به پژواک گفت که ازچند ماه گذشته بدینسو، شهرمزارشریف به مثابه دیگ بدون سرپوش گشته است.

نامبرده علاوه کرد: "چند شب پیش در شهر روان بودم، یک موتر درکنارم توقف کرد، افراد مسلح از آن پیاده شدند، خوفزده شدم، به زورمرا تلاشی کردند و هشت هزارافغانی را از نزدم گرفتند."

به گفته موصوف، افراد مسلح غیرمسئول در روز روشن، پیاده و درموترها گشت و گذار می کنند؛ اما کسى جلو آنها را گرفته نمی تواند.

غلام رسول گفت که مسئولین امنیتی بلخ، درجلوگیری از اعمال افراد مسلح غیرمسئول ناتوان اند.

نامبرده افزود که افراد مسلح غیرمسئول ازحمایت احزاب سیاسی برخوردار اند، ورنه هیچ کاری هم کرده نمی توانند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر