زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

عبدالله عبدالله: رشد اقتصادی وابسته به تولیدات داخلی و بخش خصوصی است

عبدالله عبدالله: رشد اقتصادی وابسته به تولیدات داخلی و بخش خصوصی است

author avatar
21 May 2018 - 19:10
عبدالله عبدالله: رشد اقتصادی وابسته به تولیدات داخلی و بخش خصوصی است
author avatar
21 May 2018 - 19:10

کابل (پژواک، ۳۱ ثور ۹۷): رئیس اجرایی حکومت در نشست کمیتۀ اقتصادی شورای وزیران گفته است که حکومت رشد اقتصادی را به بهبود تولید داخلی و بخش خصوصی وابسته می داند و متعهد است تمام سهولت ها را در این زمینه فراهم کند.

دفتر مطبوعاتی ریاست اجرایی حکومت در خبرنامه یی که به دسترس آژانس خبری پژواک قرار گرفته، گفته است که این نشست امروز پیرامون چگونگی تطبیق پروژه‌های توسعه‌یی در ربع اول سال مالی جدید برگزار شد.

ابتدا، مصطفی مستور وزیر اقتصاد، مُدل‌سازی اقتصادی را به خاطر رشد تولیدات داخلی، کاهش کسر تجارت، بیکاری و فقر در جلسه ارایه کرد. براساس این مُدل رشد و رکود اقتصادی کشور محاسبه می‌شود.

وی گفت که در حال حاضر رشد اقتصادی، ۲.۲، رشد نفوس ۲.۳، فقر ۵۵، بیکاری ۲۴.۵، نبود مصونیت غذایی ۴۴ درصد و کسر تجارت هم ۱/۹ می‌باشد.

مستور افزود چنان چه تغییر در پالیسی‌ها و توازن میان واردات و صادرات صورت گیرد تا سال ۲۰۲۵ میلادی( هشت سال دیگر) حدود ۵.۵ درصد رشد اقتصادی پیش‌بینی می شود.

رئیس اجرایی  به وزارت اقتصاد هدایت داد که تمام مسایل تخنیکی مُدل‌سازی اقتصادی را با وزارت‌ها شریک سازد تا هماهنگی لازم در این زمینه به میان آید.

در بخشی از این نشست نماینده بخش خصوصی درباره مشکلات صنعت و تجارت چرم گزارش داد و گفت که میزان صادرات پوست افغانستان در سال ۱۳۹۵ تنها ۲۰ میلیون دالر می‌باشد.

طبق گزارش نماینده بخش خصوصی، در سراسر کشور یک کارخانه پروسس پوست، ۱۰ دستگاه صنایع چرمی، ۶۳۰ کارخانه بوت‌دوزی، ۱۳۸ دستگاه پوستین دوزی در صنعت چرم فعال‌ هستند اما در قسمت نگهداری، پروسس و بازاریابی دچار مشکل می‌باشند.

رئیس اجرایی حکومت به وزارت تجارت وظیفه سپرد که با اداره اراضی هماهنگی کند تا یک جای مشخص برای سرمایه‌گذاران صنعت چرم زمین در نظر گرفته شود و برای فروش صنایع چرم در چهار میدان هوایی بزرگ کشور غرفهٔ فروش ایجاد شود.

عبدالله عبدلله با اشاره به مشکلات بخش خصوصی گفت که حکومت متعهد است تا تمام سهولت‌های لازم را برای رشد اقتصادی، افزایش تولیدات داخلی و تقویت بخش خصوصی فراهم سازد.

 

 

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر