زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

نشست امروز ولسی جرگه به دلیل نبود آجندا لغو شد

نشست امروز ولسی جرگه به دلیل نبود آجندا لغو شد

author avatar
21 May 2018 - 14:44
نشست امروز ولسی جرگه به دلیل نبود آجندا لغو شد
author avatar
21 May 2018 - 14:44

کابل (پژواک،۳۱ثور۹۷): برخی اعضای ولسی جرگه، هیات اداری جرگه را به بی کفایتی در برابر مردم متهم کرده می گویند که در شش روز گذشته، دو جلسه عمومی این جرگه به دلیل بى کفايتى آنان برگزار نشده است.

نشست روز چهارشنبه (۲۶ ثور)هفته گذشته و نشست امروز (٣١ ثور) ولسی جرگه برگزار نشد.

رمضان بشردوست نماینده مردم کابل در اين جرگه، در صحبت با رسانه ها در صحن شورای ملی گفت: «به اساس فیصله کمیته رؤسا قرار بود امروز وضعیت امنیتی کشور به بررسی گرفته شود، اگر موضوع امنیتی به بحث گرفته می شد، چهره بعضی از وکلا که به گفته وزیر داخله در انتقال مخالفین مسلح دولت با استفاده از موتر های شیشه سیاه و گرفتن پول از حکومت به نام اربکی دست دارند افشا می شد، نشست امروز از سوی هیات اداری به همین دلیل لغو شده است.»

او برگزار نشدن نشست امروز جرگه را خیانت خواند و گفت که در جریان شش روز گذشته، این دومین بار است که نشست عمومی این جرگه برگزار نمی شود.

وی افزود که شوراى ملى افغانستان، تنها شورايى در دنیا است که بعد از ظهر رخصت است و اکثریت اعضای این جرگه، بیشتر در تلاش تامین منافع شخصی شان می باشند.

 فاطمه عزیز نماینده مردم کندز در این جرگه نیز گفت با وجودی که برای امروز قبلا در کمیته رؤسا،  اجندا در نظر گرفته شده بود؛ اما هیات اداری نشست امروز را به منظور کار در کمیسیون ها لغو کرده است.

او نگفت که اجنداى امروز اين مجلس شوراى ملى چه بود؟ اما افزود: «برگزار نشدن نشست امروز ولسی جرگه، بی تفاوتی و بی کفایتی هیات اداری را نشان می دهد، وکلا حرف های زیاد به گفتن دارند؛ اما نمی دانیم که چرا نشست امروز لغو شد.»

او افزود که نماینده گان مردم در ولسی جرگه، امروز با وجودی که هیات اداری گفته است که در کمیسیون ها کار کنند، نمی توانند نشست هاى کمیسیون ها را برگزار کنند؛ زیرا اعضای مشرانو جرگه و ولسی جرگه، مشترکا از دفاتر کمیسیون ها استفاده می کنند و مطابق تقسيم اوقات، امروز کمیسیون های مشرانو جرگه نشست هاى شان را تدوير کرده اند.

به اساس اصول وضع شده؛ روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه ولسی جرگه؛ و روزهای یکشنبه و سه شنبه مشرانوجرگه نشست هاى عمومی را برگزار می کنند و کميسيون هاى هر مجلس، در روزهايى که نشست عمومى نداشته باشند، نشست هاى شان را برگزار مى کنند.

فاطمه عزیز گفت: «وضعیت افغانستان ایجاب می کند که حتی ما برعلاوه روزهای مشخص، در دیگر روزها هم نشست های عمومی را برگزار کنیم، ما در دور پانزدهم هم برخی اوقات برعلاوه روزهای مشخص، جلساتى را برگزار می کردیم؛ اما حالا حتی ما نمی توانیم در روزای مشخص نشست را برگزار کنیم.»

عبدالستار درزابی نماینده مردم جوزجان در این جرگه نیز برهیات اداری انتقاد نموده گفت که نباید هیات اداری، نشست امروز اين جرگه را به بهانه نداشتن اجندا لغو می کرد.

او گفت: «صد ها اجندا در افغانستان وجود دارد، هزارها خانواده به دلیل جنگ و سیلاب ها بی جا شده اند و باید با آنها کمک شود، اگر امروز نشست برگزار می شد، حتما ما بالای نهادهای بین المللی و ملی صدا می کردیم تا با بی جا شده گان کمک کنند.»

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر