زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

برخی اعضای مشرانوجرگه از وضعیت امنیتی در غزنی نگرانی کردند

برخی اعضای مشرانوجرگه از وضعیت امنیتی در غزنی نگرانی کردند

author avatar
22 May 2018 - 14:49
برخی اعضای مشرانوجرگه از وضعیت امنیتی در غزنی نگرانی کردند
author avatar
22 May 2018 - 14:49

کابل (پژواک، اول جوزا ٩٧): برخى اعضاى مشرانوجرگه، ضمن ابراز نگرانى شديد از وضعيت امنيتى درسه ولسوالى ولايت غزنى، از کميسيون انتخابات خواستار تمديد زمان ثبت نام راى دهنده گان در ولسوالى ها شدند.

به اساس گزارش ها مخالفین مسلح دولت، شب گذشته بر ولسوالی های جغتو، ده یک و قره باغ غزنی حمله نموده و در درگیری ها به شمول قوماندان امنیه ولسوالی ده یک، ۱۲تن از منسوبین پولیس ملی کشته شده اند.

گروه طالبان ادعا می کنند که کنترول ولسوالی ده یک را به دست گرفته اند؛ اما مسئولان محلی، اين اظهارات مخالفين مسلح را رد کرده اند.   

در نشست امروز مشرانوجرگه نیز روی وضعیت امنیتی برخی ولایات به خصوص ولایت غزنی بحث شد.

محمد رحیم حسنیار نماینده مردم غزنی در اين جرگه گفت: «ولسوالی جغتو به دست مخالفین مسلح دولت سقوط کرده و ولسوالی ده یک و اجرستان در حال سقوط است، وضعیت غزنی نا مناسب است.»

وی افزود: «اگر توجه جدی صورت نگیرد، مرکز و دیگر ولسوالی های غزنی نیز به دست مخالفین مسلح سقوط خواهند کرد.»

شمار ديگرى از اعضاى مشرانو جرگه نيز گفتند که وضعیت امنیتی غزنى و برخى مناطق ديگر کشور نگران کننده است و بايد ارگان هاى امنيتى، در مورد اقدامات جدى داشته باشند.  

فضل هادی مسلمیار رییس مشرانو جرگه نیز از وضعیت امنیتی در کشور اظهار نگرانی کرد و خطاب به مسئولان امنیتی گفت: «نگرانی سناتوران به جا است، هر چه عاجل نیروهای تازه نفس به مناطقى که زیر تهدید جدی قرار دارد اعزام شوند.»

وی بر نیروهای خارجی (حمايت قاطع) نیز انتقاد کرد و گفت که اين نیروها بايد به اساس تعهداتی که با دولت افغانستان دارند، برعلاوه تجهیز نیروهای امنیتی، در ميدان نبرد نيز نيروهاى افغان را حمايت کنند.

ثبت نام رای دهنده گان در مراکز ولسوالی ها

کميسيون مستقل انتخابات قبلا گفته بود که مرحله اول ثبت نام راى دهنده گان، از ٢٥ حمل تا ٢٢ ثور در مراکز ولايات؛ مرحله دوم از ٢٥ ثور تا هفتم جوزا در ولسوالى ها؛ و مرحله سوم از هفتم تا ٢٢ جوزا در قريه هاى دوردست اجرا مى شود.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر