زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

احزاب و فعالان مدنی در پیوند به وضعیت امنیتی فاریاب نشست اضطراری برگزار کردند

احزاب و فعالان مدنی در پیوند به وضعیت امنیتی فاریاب نشست اضطراری برگزار کردند

author avatar
24 May 2018 - 17:27
احزاب و فعالان مدنی در پیوند به وضعیت امنیتی فاریاب نشست اضطراری برگزار کردند
author avatar
24 May 2018 - 17:27

میمنه(پژواک، ۳جوزا ۹۷): نمایندگان احزاب سیاسی، شورای ولایتی و جامعه مدنی فاریاب در پیوند به وضعیت امنیتی به ویژه رویداد های خونین تازه در این ولایت نشست اضطراری برگزار کردند و خواستار پاسخ گویی مسؤلان محلی شدند.

منابع محلی می گویند که در حمله مرگبار شب گذشته و امروز مخالفان مسلح در ولسوالی های شیرین تگاب و خواجه سبز پوش فاریاب، ۱۶ سرباز کشته، هشت تن ربوده و شماری دیگر مفقود شده اند.

افزون برآن، گفته می شود که در این رویدادها، مقادیر قابل توجه وسایل و تجهیزات نظامی نیز به دست مخالفان مسلح افتاده است.

در پیوند به این مسائل، نمایندگان احزاب سیاسی، اعضای شورای ولایتی و فعالان مدنی امروز در نشستی اضطراری در میمنه، خوستار پاسخ گویی والی، قوماندان امنیه، رئیس امنیت ملی، قوماندان لوای اول قول اردوی شاهین و رئیس ارکان لوای سرحدی شدند.

عطا محمد فیضی رئیس شورای ولایتی حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان، مولوی اسدالله مسؤل حزب جمعیت اسلامی در فاریاب، محمد طاهر رحمانی رئیس شورای ولایتی، عبدالاحد ایلبیک عضو شورای ولایتی، نظام الدین قیصاری نماینده جنرال عبدالرشید دوستم در امور نیروهای خیزش مردمی و سید زین الدین رئیس شبکه نهاد های جامعه مدنی فاریاب در این نشست صحبت کردند.

معترضان با ابراز نگرانی از افزایش حمله های مخالفان مسلح و آسیب شدید نیروهای امنیتی در صورتی که پاسخ صریح و قناعت بخش نداشته باشند، اجازه نخواهند داد از نشست خارج شوند.

تلفات سنگین نیروهای امنیتی، از دست دادن امکانات و تجهیزات نظامی و محاصره ده ها نیروی دیگر در شیرین تگاب و خواجه سبزپوش و احتمال سقوط این دو ولسوالی از دیگر نگرانی های معترضان بود که مطرح شد.

نظام الدین قیصاری نماینده جنرال دوستم در امور نیروهای خیزش مردمی خطاب به مسؤلان محلی گفت:" نیروهای امنیتی مجهز با توپ و تانک، پایگاه های امنیتی و پوسته ها را به نفع طالبان از دست می دهند و عقب نشینی آنها مورال نیروهای خیزش مردمی را تضعیف ساخته است."

وی به مسؤلان محلی هشدار داد که در صورت بروز تلفات نیروهای خیزش مردمی، عیله آنان اقدام خواهد کرد.

همایون فوزی، والی فاریاب به معترضان وعده سپرده که اگر مقام های مرکزی به خواست او در اعزام نیروی کمکی به این ولایت بی توجهی کنند، به جمع آنان خواهد پیوست.

دگروال مومن اندر، قوماندان لوای اول قول اردوی شاهین و رجب محمد، رئیس ارکان لوای پولیس سرحدی گفتند هر آن چه در اختیار و توان داشته اند برای تامین امنیت و دفع حملات مخالفین مسلح به کار گرفته اند.

این دو مسؤل نظامی تصریح کردند که از یک هفته به این سو به طور پیوسته از مقام های مرکزی تقاضای کمک کرده اند اما به آن توجه نشده است.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر