زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

طرح اعمار ساختمان پیش‌ساخته برای مکاتب در ۱۷ ولایت بررسی شد

طرح اعمار ساختمان پیش‌ساخته برای مکاتب در ۱۷ ولایت بررسی شد

author avatar
24 May 2018 - 18:16
طرح اعمار ساختمان پیش‌ساخته برای مکاتب در ۱۷ ولایت بررسی شد
author avatar
24 May 2018 - 18:16

کابل(پژواک، ۳جوزا۹۷): طرح اعمار شش‌هزار ساختمان پیش‌ساخته برای مکاتب در ۱۷ ولایت در نشستی به ریاست رئیس جمهور مورد بررسی قرار گرفت.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری در خبرنامه یی که به دسترس آژانس خبری پژواک قرار گرفته، گفته است که این نشست بعد از چاشت امروز در ارگ برگزار شده است.

در این نشست، مسؤلان وزارت‌های معارف، انکشاف دهات و شهرسازی گزارشی را در رابطه به طراحی و کار عملی شش هزار ساختمان پیش‌ساخته مکاتب ارائه کردند واز آغاز کار طراحی های مختلف در این زمینه خبر دادند.

گفته شده است که ساختمان‌های پیش‌ساخته مورد نظر با درنظرداشت شرایط اقلیمی ولایات و با کیفیت عالی و به قیمت مناسب ساخته می‌شود و اولین ساختمان به زودی در کابل به بهره‌برداری سپرده خواهد شد.

محمد میرویس بلخی، سرپرست وزارت معارف گفت که به زودی فهرست ۱۷ ولایات سردسیر و نیز فهرست ولایات گرمسیر به منظور اعمار ساختمان‌های پیش‌ساخته برای مکاتب به دسترس وزارت احیاء و انکشاف دهات قرار می‌گیرد.

در ادامه خبرنامه آمده است که محمداشرف غنی رئیس جمهور از پیشرفت کار برای ایجاد ساختمان پیش‌ساخته برای مکاتب کشور ستایش کرد و به وزارت مالیه هدایت داد تا منابع مالی را جهت تسریع‌ این روند به دسترس نهادهای مربوط قرار دهد.

ریاست جمهوری افزوده است که ۷۵ درصد کار قطعات این نوع ساختمان در داخل کارخانه قطعات پیش‌ساخته و ۲۵ درصد دیگر در محل کار تکمیل می‌شود و با استفاده از این قطعات در کمترین زمان ممکن ساختمان مکتب ساخته می شود.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر