زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

غنی: رسیدگی به‌ خانواده‌های قربانيان در اولویت کار حکومت قرار دارد

غنی: رسیدگی به‌ خانواده‌های قربانيان در اولویت کار حکومت قرار دارد

author avatar
24 May 2018 - 15:07
غنی: رسیدگی به‌ خانواده‌های قربانيان در اولویت کار حکومت قرار دارد
author avatar
24 May 2018 - 15:07

کابل (پژواک، ٣ جوزا ٩٧): مراسم فاتحه‌خوانی و اتحاف دعا به روان قربانيان حوادث اخیر در کشور در مسجد جامع ارگ برگزار شد.

در خبرنامه اى که از سوى ارگ به آژانس خبرى پژواک مواصلت ورزيده، آمده است که اين مراسم با حضورداشت محمد اشرف غنی رئیس‏جمهور بعد از ظهر امروز در مسجد جامع ارگ برگزار گردید.

در خبرنامه افزوده شده است که در این مراسم که بانوی اول کشور، معاون دوم رئیس‌جمهور، رئیس اجرائیه، معاون دوم ریاست اجرائیه، رئیس مشرانوجرگه، شماری از وزرا، مشاورین ریاست‌جمهوری و اعضای شورای ملی و شورای علما، زنان و وارثین قربانيان حضور داشتند، قرآن‎عظیم‌الشان توسط تعدادی از قاریان کشور ختم گردید و به روان پاک قربانيان کشور به‎خصوص کشته شده گان ملکی و نظامی حوادث تروریستی اخیر اتحاف دعا شد.

همچنان اشتراک کنندگان ختم قرآن کریم، به‌خاطر برقراری صلح و ثبات دایمی و ختم جنگ در کشور، به درگاه ایزد منان دعا کردند. 

پس از مراسم ختم قرآن عظیم‌الشان، رئیس‌جمهور با وارثین قربانيان ملکی و نظامی روی‌دادهای اخیر  دیدار کرد و خواست‌های آنان را استماع نمود.

در این دیدار، خلیل‌الله قریشی برادر مرحوم هدایت‌الله زهیر و محمد‌یاسین سلیمان‌شاه پدر مرحوم جمعه‌گُل به نمایندگی از وارثین و خانواده‌های قربانيان نظامی و ملکی رویدادهای تروریستی اخیر صحبت کردند.

برادر زهیر از رئیس‌جمهور خواست تا رویداد تروریستی اخیر در شهر جلال‌آباد که باعث شهادت و زخمی‌شدن شماری از مردم گردید، بررسی گردد و عاملین آن شناسایی و مجازات شوند.

محمد‌یاسین سلیمان‌شاه در صحبتی، از رئیس‌جمهور به‌خاطر غم‌شریکی و هم‌دردی با خانواده های قربانيان و نیز مواظبت و رسیدگی با آنها تشکر کرد و اطمینان داد که به‌خاطر تأمین امنیت، در کنار نظام هستیم و آمادۀ قربانی می‌باشیم.

در این دیدار، رئیس‌جمهور کشور بار دیگر مراتب تسلیت و همدردی خویش را به‌خانواده‌های قربانيان رویدادهای تروریستی اخیر ابرازداشته و اطمینان‌داد که روی‌داد تروریستی اخیر در شهر جلال آباد به گونۀ همه‌جانبه تحت بررسی قرار دارد.

يک هفته قبل حوالی ساعت ۱۱ شب گذشته، در نزدیک پل بهسود مربوط شهرجلال آباد در جریان یک مسابقۀ کرکت، سه انفجار پی هم صورت گرفت که به گفتۀ مسئولین محلی، طی آن ۸ فرد ملکی کشته شده و ۴۵ تن دیگر مجروح گرديدند.

وی افزود: "درد و غم شما درد مشترک من و همه مردم است و از صبر و شکیبایی تان در برابر این اندوه بزرگ سپاس‌گزارم و امید است که بتوانیم آرزوها و خواست‌های شهدا را برآورده سازیم."

رئیس‌جمهور گفت: "اگر دشمن فکر می‌کند که با شهیدساختن مردم ما به هدف شوم خود می‌رسد، دوباره فکر کند، شهدای ما شهدای راه حق‌ هستند و تعهد، صداقت و وطندوستی‌شان هرگز فراموش نمی‌شود."

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر