زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“با در نظرداشت شرايط موجود، برگزارى انتخابات شفاف و سراسرى ممکن نمى باشد”

“با در نظرداشت شرايط موجود، برگزارى انتخابات شفاف و سراسرى ممکن نمى باشد”

author avatar
27 May 2018 - 15:13
“با در نظرداشت شرايط موجود، برگزارى انتخابات شفاف و سراسرى ممکن نمى باشد”
author avatar
27 May 2018 - 15:13

کابل (پژواک، ٦ جوزا ٩٧): برخى اعضاى مشرانوجرگه، ضمن نگرانى از ناامنى ها و باز نشدن مراکز ثبت نام در برخى ولسوالى ها گفتند که با در نظرداشت شرايط موجود، برگزارى انتخابات شفاف و سراسرى ممکن نمى باشد.

همچنان برخى اعضاى جرگه، بر سخنان وحيدالله سباوون رييس حزب اسلامى متحد افغانستان و مشاور رييس جمهور، از کشتار طالبان مسلح انتقاد نمودند و برخى ها گفتند که حکومت در مورد مدغم ساختن مناطق قبايلى با ايالت پشتونخواۀ پاکستان اقدام کند.

افزایش نا امنی ها

گل محمد رسولی نماینده مردم فاریاب در مشرانو جرگه، در نشست امروز این جرگه ضمن نگرانی از افزایش نا امنی ها در شمال و شمالشرق کشور گفت که در حال حاضر ده ولسوالی فاریاب و شهر میمنه در حال سقوط به دست مخالفین مسلح دولت مى باشند.

وی خطاب به مسئولان امنیتی افزود: «آیا مردم فاریاب افغان نیستند که هیچ توجه به این ولایت صورت نمی گیرد، اگر کدام برنامه سیاسی دارید لطفا به خاطر خدا از آن دست بکشید؛ در غیر آن فاریاب سقوط خواهد کرد.»

گل احمد اعظمی نماینده مردم فراه در این جرگه نیز وضعیت امنیتی را در کشور نگران کننده دانسته و خطاب به نیروهای خارجی مستقر در کشور (ماموريت حمايت قاطع) گفت: «اضافه کردن نیروهای خارجی هیچ درد را دوا نمی کند، در گذشته هم بیش از صد هزار نیروی خارجی در افغانستان حضور داشت؛ اما هیچ مشکل را حل نکرد.»

به باور او بهتر است به جای بیشتر ساختن نیروهای خارجی، نیروهای امنیتی افغان تجهیز و تمویل شوند و نسبت به جنگ، به برنامۀ صلح توجه شود.

شرايط نامساعد براى برگزارى انتخابات

محمد حسن هوتک نماینده مردم زابل، با اشاره به وضعيت امنيتى گفت: «برگزارى انتخابات شفاف و سراسری در شرایط فعلی نا ممکن است، دولت تنها در مراکز برخی ولسوالی ها حضور دارند و با چنین شرایط ، ما یک انتخابات فراگیر نخواهیم داشت.»

شماری از اعضای دیگر این جرگه نیز نظر مشابه داشتند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر