زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

جوان بامیانی چهارمین موشک دست ساخت خود را آزمایش کرد

جوان بامیانی چهارمین موشک دست ساخت خود را آزمایش کرد

author avatar
27 May 2018 - 11:46
جوان بامیانی چهارمین موشک دست ساخت خود را آزمایش کرد
author avatar
27 May 2018 - 11:46

بامیان(پژواک،٦جوزا ٩٧): یک جوان بامیانی با اقتصاد ضعیف، در حالی از موفقیت ساخت چهارمین موشک دوربُرد و قابل هدایت خبر می دهد که از دو سال به این سو، به هدف کمک به نیروهای امنیتی این کار را آغاز کرده است.

عبدالقادر رضایی متعلم صنف دوازدهم یکی از لیسه ها در ولسوالی ورس، در صحبت اختصاصی به آژانس خبری پژواک گفت این موشک که ٥٠ سانتی­متر طول و ١٠ سانتی­متر قطر دارد، مواد اولیه آن لولۀ پلاستیکی (پی وی سی) می باشد که با سوختی مرکب پتاسیم نایتریت، شکر و کاربن به پرواز می آید.

به گفته او، تمام مواد سوخت این موشک را از محل بودوباشش تهیه نموده است و پتاسیم نایتریت استفاده شده در این موشک را، از شوره خاک پس از تصفیه، با مقداری از شکر و کاربن ترکیب نموده است.

وی علاوه کرد که از زمان ها به اينسو در صدد ساخت موشک بوده است و با یاد گرفتن بعضی فورمول ها، اقدام به ساخت همچو موشک ها کرده است.

عبدالقادر گفت هر چند موشک هایش کوچک اند؛ اما خاطر نشان کرد که به هر میزان که مواد سوختش اضافه گردد، به همان میزان بُردش بیشتر خواهد شد.

به گفته او، محاسبات بُرد هر موشک به صورت علمی، با توجه به وزن هر موشک به دست می آید و مواد سوخت اضافه می شود.

موصوف افزود: «هدفم از ساخت همچو موشک ها و آزمایش آن ها، کمک به نیروهای دفاعی کشور است و امیدوارم که در سال های آینده با استفاده از مواد محلی، بتوانم موشک های هدفمند با بُرد دورتر بسازم.»

به گفته وی، موشکی را که به تازگی آزمایش کرده، از روی دستگاهی خودساز پرتاب موشک که نتیجه مطلوب در پی داشته صورت گرفته است.

رضایی با بیان اینکه بعد از آخرین آزمایش راکتی، تصمیم گرفته است تا روی هدفمند شدن موشک هایش کار کند، افزود که چهارمین موشکش با بُرد دو کیلومتر می باشد و توانایی حمل کلاهک انفجاری را دارد.

عبدالقادرخاطر نشان کرد که از پیشرفت کارهایش تاهنوز حکومت محلی را در جریان نگذاشته؛ چون در نظر داشته پس از آن که موشک هایش به هدف تعیین شده اصابت نماید و موفق گردد، آن موقع مسئولان را در جریان بگذارد.

موصوف افزود که هرگاه در راستای ساخت موشک ها، حمایت نسبی حکومت را داشته باشد، یک نقطۀ عطف برای حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور خواهد بود.

به گفته او، در این راستا تا به حال تنها دوستانش وی را حمایت و تشویق نموده اند و یک بار دیگر اداره مکتب نیز از وى خواسته بود تا موشک هایش را در معرض دید آنان قرار دهد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر