زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“مراکز ثبت نام راى دهنده گان از مکاتب به مکان هاى ديگر انتقال داده شود”

“مراکز ثبت نام راى دهنده گان از مکاتب به مکان هاى ديگر انتقال داده شود”

author avatar
3 Jun 2018 - 15:29
“مراکز ثبت نام راى دهنده گان از مکاتب به مکان هاى ديگر انتقال داده شود”
author avatar
3 Jun 2018 - 15:29

کابل (پژواک، ١٣ جوزا ٩٧): برخى اعضاى مشرانوجرگه از حکومت مى خواهند که مراکز ثبت نام راى دهنده گان را از مکاتب، به مکان هاى ديگر انتقال دهد؛ زيرا تهديدهاى امنيتى به اين مراکز، برخى شاگردان مکاتب را نگران کرده است.

به اساس گزارش های آژانس خبری پژواک از ۲۵حمل سال روان که پروسه ثبت نام رای دهنده گان در سطح کشور آغاز شده، تا کنون ۱۹ مرکز ثبت نام رای دهنده گان در ولایت مختلف مورد حمله مخالفین مسلح دولت قرار گرفته و در این حملات، ۱۱۵ تن کشته شده و ۱۸۲ تن دیگر جراحت برداشته اند، که اکثر آنها افراد غيرنظامى مى باشند.

به اساس معلومات کمیسیون مستقل انتخابات، در حال حاضر بیش از ۳۲۰۰ مرکز ثبت نام رای دهندگان انتخابات ٢٨ ميزان ولسى جرگه و شوراهاى ولسوالى، فعال است که اکثریت آن ها در مکاتب مى باشند.

سهیلا شریفی عضو مشرانوجرگه در نشست امروز این جرگه گفت که برخی شاگردان مکاتب، به دلیل تهدیدات امنیتی که متوجه مراکز راى دهى است، نمی خواهند به مکتب بروند؛ زيرا در مکاتب آنها مراکز ثبت نام ايجاد شده است.

او افزود که بنا بر تهدیدات امنیتی يادشده، برخى خانواده ها تصمیم گرفته اند که اطفال شان به مکتب نروند .

لیلما احمدی عضو دیگر این جرگه، با نظر مشابه گفت: «اگر مراکز ثبت نام رای دهنده گان به محلات دیگر انتقال نشود، اکثریت متعلمین از دروس شان باز خواهند ماند.»

شماری از اعضای دیگر این جرگه، اظهارات مشابه داشتند و خواهان انتقال مراکز ثبت نام رای دهندگان از مکاتب به محلات دیگر شدند.

فضل هادی مسلمیار رییس مشرانو جرگه، از کمیسیون مستقل انتخابات خواست تا برای رفع تشویش شاگردان مکاتب و اولیای آنها اقدامات جدی را روی دست گيرد تا شاگردان از آموزش باز نمانند.

اين در حالى است که به اساس يک گزارش تازه وزارت معارف و برخى نهادهاى بين المللى، ناامنى ها و برخى رسوم در افغانستان سبب شده است که  ٣،٧ ميليون کودک که حدود ٦٠ درصد آنان را دختران تشکیل می دهند، از رفتن به مکتب باز بمانند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر