زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مسلميار، به حکومت در رسیدگی به قضیه کشتار در چپرهار ضرب الاجل تعیین کرد

مسلميار، به حکومت در رسیدگی به قضیه کشتار در چپرهار ضرب الاجل تعیین کرد

author avatar
3 Jun 2018 - 15:44
مسلميار، به حکومت در رسیدگی به قضیه کشتار در چپرهار ضرب الاجل تعیین کرد
author avatar
3 Jun 2018 - 15:44

کابل (پژواک، ١٣ جوزا ٩٧): فضل هادى مسلميار رييس مشرانوجرگه مى گويد که اگر حکومت تا ده روز به قضيه کشتار افراد ملکى در چپرهار ننگرهار رسيده گى نکند، وى در مقابل «مليشه ها» در اين ولايت دست به کار مى شود.

در عملیات قطعه خاص ( ۰۲) امنیت ملی در شب هفتم جوزا در قریه چینی ولسوالی چپرهار عملیات انجام دادند، ٩ تن از نزديکان رییس مشرانوجرگه که پوليس محلى بودند، کشته و هشت تن ديگر به شمول يک کودک و يک زن زخم برداشتند.  

فضل هادی مسلمیار، در نشست امروز اين جرگه گفت که نزديکان در محلى در اين عمليات کشته و زخمى شده اند که يک منطقه امن است و قرارگاه اردوى ملى نيز در اين منطقه موقعيت دارد.

او با اشاره به چگونگى اين عمليات و کشته شدن نزديکان اش در آن افزود: «حالا دشمن داخلی و نوکران آی اس آی، چون ما در حمایت از نظام قرار داریم خواستند از احساسات ما در برابر نظام استفاده بکنند، من هیچ وقت فرق میان خون سرباز و بچه کاکای خود را نکرده ام و آماده هستم بخاطرعزت خود قربانی بدهم.»

وی از حکومت خواست تا این قضیه را بررسی کند؛ زیرا کسانی که کشته شده اند، پولیس محلی بودند و در حمایت از نظام قرار داشتند و نباید از سوی "ملیشه ها" به نام حمایت از نظام کشته شوند .

او در مورد مليشه هايى که به گفته او عامل کشتار افراد يادشده بوده اند، گفت کسانی که این عملیات را راه اندازی کرده اند، در صدد ایجاد فاصله میان مردم و حکومت می باشند و نباید در حق خون آنهایی که کشته شده اند جفا شود .

وی از قطعه اى که عملیات يادشده را در چپرهار انجام داده، خواست تا معلومات در اين مورد اين عمليات را با رسانه ها شریک کند .

مسلمیار گفت: «ما را مجبور نکنند که در مقابل نظام نه بل در مقابل کسانی که ملیشه جور می کنند ایستاده گی بکنیم، ملیشه سازی به خیر ملت و افغانستان نیست، این ملیشه ها باید به نظام مدغم شود.»

او افزود: «من مخالف نظام نیستم؛ اما ما خواهان عدالت در برابر شهداى خود هستیم، اگر در ده روز حکومت جواب نداد و این قضیه را بررسی نکرد، ما علیه ملیشه ها صدای خود را بلند خواهیم کرد.»

مشرانو جرگه چند روز پيش خواستار بحث روى پيمان امنيتى افغانستان با ايالات متحده امريکا شده گفت که امريکا بايد با در نظرداشت مواد اين پيمان، افغانستان را در برابر حملات راکتى پاکستان حمايت کند.

مسلميار با اشاره به اين خواست مشرانو جرگه گفت: «این حمله بالای فامیل من رخ داد و خدا کند که این قضیه با موضع گیری ما ربط نداشته باشد... با آن که ما نگفتیم که به پیمان امنیتی ضرورت نداریم، صرف می خواهیم در مورد بحث کنیم.»

وی در ادامه افزود: «ما باید روی پیمان امنیتی بحث کنیم، وقتی که پاکستان بر خاک ما تجاوز می کند و شما (نیروهای خارجی) می گویید که در سقوط فراه ایران دست دارد، پس مسئولیت شما چه است که پاکستان، ایران و روسیه با ما دشمنی می کنند.»

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر