زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

نیمی از اطفالی افغان بين سنين ٧ تا ١٧ ساله از مکتب بازمانده اند

نیمی از اطفالی افغان بين سنين ٧ تا ١٧ ساله از مکتب بازمانده اند

author avatar
3 Jun 2018 - 15:11
نیمی از اطفالی افغان بين سنين ٧ تا ١٧ ساله از مکتب بازمانده اند
author avatar
3 Jun 2018 - 15:11

کابل (پژواک، ١٣ جوزا ٩٧): يک گزارش تازه نشان می دهد که ناامنى ها و برخى رسوم در افغانستان سبب شده تا ٣،٧ ميليون کودک که حدود ٦٠ درصد شان را دختران تشکیل می دهند، از رفتن به مکتب باز بمانند.

در گزارش مشترک "مطالعه حالت و تعداد اطفال بیرون از مکتب" که از سوی وزارت معارف، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (UNESEF)، اداره انکشاف بین المللی امریکا (USAID) و موسسه سموئیل هال (SAMUEL HALL) انجام شده، آمده است که وخامت اوضاع امنیتی طی سال های اخیر، فقر و تبعیض گسترده سبب شده، تا دستاوردهای تعلیمی میان سال های ١٣٨١ – ١٣٩٥ به شدت کاهش یابد.

در گزارش وزارت معارف و صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد  آمده است که کندهار، هلمند، میدان وردک، پکتیکا، زابل و ارزگان از جمله ولایاتی اند که از این ناحیه بیشتر متاثر شده اند.

در این گزارش تصریح شده است که معضلات بیجا شدن از محل سکونت و ازدواج درسنین طفولیت، به گونۀ قابل ملاحظه، بالای چانس شمولیت اطفال به مکاتب اثر گذار بوده است.

منبع همچنان نوشته است که کمبود معلمین اناث، ضعف تسهیلات مکاتب و ناامنی نیز سبب شده تا روند عرضه خدمات تعلیمی در مناطق آسیب دیده، بیشتر از هر زمان دیگر متاثر گردد.

میرویس بلخی سرپرست وزارت معارف، امروز حین ارایه گزارش یادشده در کابل گفت یافته های این گزارش نشان می دهد که تقریباً نیمی از اطفالی که بین سنین ٧ تا ١٧ سال قرار دارند و حدود ٣،٧ ميليون تن را تشکیل می دهند، در افغانستان از مکتب بازمانده اند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر