زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“برخی اعضای شورای ملی درامور ریاست معارف هلمند دخالت می کنند”

“برخی اعضای شورای ملی درامور ریاست معارف هلمند دخالت می کنند”

author avatar
5 Jun 2018 - 19:23
“برخی اعضای شورای ملی درامور ریاست معارف هلمند دخالت می کنند”
author avatar
5 Jun 2018 - 19:23

لشکرگاه (پژواک، ۱۵جوزا ۹۷): رئیس معارف هلمند می گوید که شماری اعضای شورای ملی برای حفظ منافع خود در انتخابات آینده پارلمانی، درامورمعارف این ولایت دست اندازی می کنند.

داوود شاه صفاری این موضوع را امروز درجریان نشست خبری در لشکرگاه بیان کرد.

وی بدون این که از شخص خاصی نام ببرد گفت که برخی نمایندگان این ولایت درشورای ملی مخالف اصلاحات هستند و تلاش می ورزند تا اداره معارف را تحت فشار قرار دهند و خواست های غیرقانونی خود را تحمیل کنند.

وی گفت:" این اشخاص قصد دارند تا درریاست معارف افراد وابسته به خود را جابجا کنند تا درانتخابات آینده پارلمانی ازآنها استفاده نموده و  ازجانب دیگر در زمره افراد متذکره غاصبین زمین های معارف نیز شامل هستند و در برابرکارهای معارف ممانعت می کنند."

به گفته صفاری، این افراد با مراجعه به وزارت معارف و دسیسه چینی، درتلاش هستند تا او را برکنار کنند.

رئیس معارف هلمند خاطر نشان کرد که مسؤلین شاروالی لشکرگاه نیزبرای وی مشکل آفرینی کرده و ازغاصبین زمین های غصب شده مربوط معارف حمایت می کنند.

وی تصریح کرد که در حال حاضر درشهرلشکرگاه و برخی ولسوالی های هلمند، حدود ۲۰۰۰ جریب زمین ملکیت ریاست معارف غصب شده و اداره معارف در صدد بدست آوردن دوباره این زمین ها است اما غاصبین به همراهی زورمندان مخالفت می کنند.

رییس معارف گفت که شاگردان و معلمین مجبور به جمع آوری تذکره ها( برای استفاده در انتخابات) برای این وکیلان شده اند اما با این درخواست از سوی شاگردان و معلمین مخالفت شده است و خواست هیچ زورمندی در این زمینه پذیرفته نخواهد شد.

وی گفت:" هرگزبه چنین قماشی اجازه نخواهم داد، به فشارآنها تسلیم نه خواهم شد، من ازصلاحیت هایم استفاده می کنم و اگروکیلان برمن غلبه کنند وظیفه را ترک اما قانون را زیرپا نخواهم کرد."

عطاالله افغان، رئیس شورای ولایتی هلمند در این مورد گفت که شورای ولایتی از وزارت معارف می خواهد تا ازمداخله بی مورد در امور معارف این ولایت اجتناب کرده و به اساس اصل شایسته سالاری مامورین را استخدام کند.

افغان افزود که در هلمند به سبب دست اندازی ها و منافع شخصی، کیفیت معارف بسیار پائین آمده است  زیرا به گفته  وی کشمکش ها بر روند استخدام جریان دارد و طی یکسال گذشته به وزارت مالیه و معینیت های درسی مکتوب های زیاد ارسال شده است که این روند اداره معارف را متضرر ساخته است.

حاجی ضیاءالدین از متنفذین منطقه صافی نشین شهرلشکرگاه می گوید که حکومت باید ریاست معارف را درمنازعات سیاسی دخیل نسازد. به گفته وی درگذشته هم معارف این ولایت ضعیف بوده است و اکنون که اعضای شورای ملی برای منافع شخصی ازاین اداره استفاده می کنند، باید جلوی آنها گرفته شود.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر