زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مسؤولین:شاهرای گردیز- پکتیکا را برای تردد مصؤون باز می کنیم

مسؤولین:شاهرای گردیز- پکتیکا را برای تردد مصؤون باز می کنیم

author avatar
7 Jun 2018 - 14:44
مسؤولین:شاهرای گردیز- پکتیکا را برای تردد مصؤون باز می کنیم
author avatar
7 Jun 2018 - 14:44

گردیز(پژواک،۱۷جوزا ۹۷): مسؤولین ملکی و نظامی پکتیا می گویند که به زودی شاهرای گردیز- پکتیکا که توسط طالبان مسلح کنترول می شود،طی راه اندازی عملیات از وجود مخالفین مسلح تصفیه و برای رفت آمد مصؤون بازخواهد نمود.

بخش اعظم این راه، از ولسوالی زرمت ولایت پکتیا عبور می کند که منطقه نفوذ مخالفین مسلح است و کارمندان دولتی در امتداداین مسیر عبور ومرور کرده نمی توانند.

 تورنجنرال شعورگل قوماندان قول اردوی ۲۰۳ تندر، به آژانس خبری پژواک گفت که پلان دارد تادراین منطقه عملیات نظامی را راه اندازی نماید و باافراز پوسته های دایمی امنیت این شاهراه را تامین کند.

موصوف می گوید که درحال حاضرهم برخی پوسته های امنیتی درامتداد راه افراز شده و طی چند روزگذشته با راه اندازی یک سلسله عملیات نظامی، مخالفین مسلح را سرکوب نموده اند.

 نامبرده علاوه کرد: ((در ولسوالی زرمت عملیات پلان شده و برای تامین امنیت شاهرای گردیز- پکتیکا تشکیل پولیس نیز منظور می شود، انشاالله باانجام عملیات و پرسونل منظورشده، راه به طورکامل باز و مصؤون می شود.))

این درحالیست که چندی پیش درنشست نظامی والیان جنوبشرق که در قول اردوی ۲۰۳ تندر برگزارشده بود،الیاس وحدت والی پکتیکادرمورد مشکلات امنیتی راه های منتهی به ولایت شکایت نموده بود.

 به گفته وحدت،شاهرای منتهی به این ولایت در ولسوالی اندر و شاهرای دیگر در ولسوالی زرمت پکتیا مشکلات امنیتی دارد که این ولایت را درحالت محاصره نگهداشته است و مردم را در اثنای رفت و آمد با مشکلات مواجه نموده اند.

نامبرده گفته بود: ((راه های امتداد یافته به پکتیکا مشکلات زیاد دارد،از روی اجبار باید رفت و آمد از طریق هوا صورت گیرد و آشکاراست که هرکس از طریق هوا رفت و آمد کرده نمی تواند، ولایت ما محاصره است، این امرباعث بروز مشکلات بیشتر شده است و یک عامل عقب مانی ولایت پنداشته می شود،هر چه زودتر باید برای ما یک راه مصؤون باز شود که مردم از طریق آن به اطمینان خاطر عبور و مرور کنند.))

 همچنان شمیم خان کتوازی والی پکتیا نيز بر مصؤون شدن شاهرای گردیز- پکتیکا اصرار می ورزد و اذعان می کند که برای اعمار شاهرای گردیز- زرمت، امنیت منطقه متذکره را تامین خواهد کرد.

کتوازی امروز، به پژواک گفت که زرمت از ناامن ترین ولسوالی پکتیا است که با تقسیم آن به دوبخش مشکلات امنیتی آن فروکش خواهد شد.

 نامبرده می گوید: (( زرمت برای ما حایزاهمیت است، برای پخته شدن سرک آن بایدامنیت راتامین نماییم و برای فعال نمودن ولسوالی روحانی بابا نیز پلان روی دست است، دراین منطقه انشاالله نیروی مردمی نیزایجاد می شود، ازاینکه این راه به پکتیکا نزدیک است و طوریکه با آنها تعهد صورت گرفته که یک راه مصؤون خواهد شد و آن این راه خواهد بود.))

مردم ازاین اقدام مسؤولین ذیربط خوش اند، اما می گوید که با آنها تعهد صورت گرفته بود که کارتامین امنیت واعمارسرک باآغازفصل بهار راه اندازی خواهد شد، اما به قول وی تاکنون به طورعملی هیچ کار صورت نگرفته است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر