زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

داکتران ننگرهار در استقبال از آتش بس معاینات شان را نیمه مجانی انجام ميدهند

داکتران ننگرهار در استقبال از آتش بس معاینات شان را نیمه مجانی انجام ميدهند

author avatar
10 Jun 2018 - 12:51
داکتران ننگرهار در استقبال از آتش بس معاینات شان را نیمه مجانی انجام ميدهند
author avatar
10 Jun 2018 - 12:51

 

جلال آباد (پژواک،۲۰جوزا۹۷): مسئولان شفاخانه ها و معاینه خانه های خصوصی ولایت ننگرهار، در استقبال از آتش بس حکومت و طالبان مسلح، معاینات دو روزۀ نیمه مجانی را اعلام کرده اند.

آنها این فیصله را دیروز در نشست مشترک مقامات صحت عامه، مسئولان و داکتران شفاخانه ها و معاینه خانه های خصوصی در ریاست صحت عامۀ ننگرهار اتخاذ نموده اند.

انعام الله میاخیل مسئول مطبوعاتی ریاست صحت عامۀ ننگرهار، امروز"۲۰جوزا" به آژانس خبری پژواک گفت که داکتر نجیب الله کامه وال رئیس صحت عامۀ این ولایت، از مسئولان شفاخانه ها و معاینه خانه های خصوصی خواست که به احترام ماه مبارک رمضان و خورسندی از آتس بس دو طرفه، با مریضان همکاری ها و تخفیف ویژه را اعلام کنند.

کامه وال از مسئولان شفاخانه های خصوصی خواست تا به تاریخ ٢٧ و ٢٨ رمضان، فیس داکتر و بیستر را مجانی، معانیات لابراتواری را به قیمت نصفه، و در دواها نیز هیچ نوع مفاد نگیرند و در پول کم به هموطنان بفروشند.

کامه وال به مسئولان هدایت داد که در روز های عید، باید خدمات خود را بر اساس تقسیم اوقات ویژه به وجه احسن عرضه نمایند و نوکریوالی را مراعات کنند.

انعام الله میاخیل سخنگوی ریاست صحت عامه گفت که مسئولان شفاخانه های خصوصی در جریان صحبت های شان تعهد سپردند که فیصلۀ ادارۀ صحت عامه را تطبیق می کنند و در روز های اخیر ماه مبارک رمضان و در روز های عید، به خدمات خود توجۀ ویژه خواهند کرد.

وی افزود که آنها در خوشحالى از آتش بس دو طرفۀ حکومت و طالبان مسلح، در روزهای ٢٧ و ٢٨ رمضان در دو روز فیس و بیستر مریضان مجانی، معاینات لابراتواری نیمه مجانی، و در فروش دوا بالای آنها مفاد نخواهند کرد.

در عین حال اتحادیۀ سرتاسری کارگران و زحمت کشان افغانستان می گوید  هر عملى را ستایش می کند که به مردم به ویژه طبقۀ غریبکار خیر آن برسد.

داکتر محمد لیاقت عادل رئیس این اتحادیه به پژواک گفت که این قربانی داکتران که به برکت روزه و آتش بس به مردم خود ارائه می کنند، قابل ستایش است و این کار را اخلاص آنها می دانند که برای مردم خود ارائه می کنند.

وی خواست که مالکان و تاجران شرکت های دوا نیز، دواهای خود را در این روزها مجانی بدهند.

قابل ذکر است که بعد از اعلام آتش بس رئیس جمهور اشرف غنی، طالبان مسلح نیز دیروز در سه روز عید فطر آتش بس را اعلام کردند؛ اما نیروهای خارجی از آن مستثنی کرده اند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر