زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

سیک ها و هندوهای افغانستان نامزد واحد برای ولسی جرگه معرفی کردند

سیک ها و هندوهای افغانستان نامزد واحد برای ولسی جرگه معرفی کردند

author avatar
10 Jun 2018 - 10:17
سیک ها و هندوهای افغانستان نامزد واحد برای ولسی جرگه معرفی کردند
author avatar
10 Jun 2018 - 10:17

کابل(پژواک،٢٠جوزا۹۷) شورای سیک ها و هندوهای افغانستان می گوید که از میان چهار نامزد انتخابات ولسی جرگه، یک تن به اتفاق نظر برای نمایندگی از این اقلیت مذهبی، برای شرکت در انتخابات نامزد می شود.

راول سینگ رئیس شورای سیک ها و هندوهای افغانستان، به آژانس خبری پژواک گفت که چهار تن از سیک ها و هندوهای کشور، برای شرکت در انتخابات آینده ولسی جرگه نامزد بودند؛ اما سه تن از رقابت کناره گیری کرده اند.

 به گفته وی، با کناره گیری این سه تن، اکنون اوتارسنگ از سوی جامعه سیک و هندوی کشور، برای شرکت در رقابت های ولسی جرگه نامزد می باشد و خانم انارکلی هنریار دیگر نماینده این جامعه، امسال نیز از سوی این شورا به عنوان نماینده به مجلس سنا معرفی می شود.

رئیس شورای سیک ها و هندوها گفت: "اوتار سینگ، قبل از انارکلی در مجلس سنا به عنوان نماینده مردم کار کرده است و تجربه کاری زیادی دارد و بنابراین، در دو هفته قبل نمایندگان سیک ها و هندوها  از ولایت های غزنی، ننگرهار، قندهار، هرات و هلمند جمع شده و تصمیم گرفتند تا اوتار سنگ را به حیث نامزد خود در انتخابات معرفی کنند."

اوتارسینگ گفت که وی تلاش خواهد کرد یک نماینده واقعی برای مردم باشد.

وی افزود: "از زمان حکومت وحدت ملی تا اکنون، هیچ کمکی به سیک ها و هندوها صورت نگرفته است؛ با آن که ۱۲۰ سال از سابقه ما در افغانستان سپری می شود؛ اما  هیچ کدام ما در حال حاضر خانه و کار نداریم. "

غصب جایدادهای هندوها و سیک ها و مشکلات در اجرای مراسم مذهبی هندوها به ویژه سوختاندن مرده ها، از جمله مشکلات عمده يی است که به گفتۀ اوتارسنگ، جامعه سیک و هندو در افغانستان با آن مواجه هستند.

اوتارسینگ، خاطر نشان کرد که جمعیت سیک ها و هندوهای کشور، از دو هزار تن در سال های گذشته، به دلیل مشکلات امنیتی و تبعیض به ١٥٠٠ تن کاهش یافته است.

 وی گفت که از دولت افغانستان می خواهد مشکلات آنان را جدی گرفته و برای بهبود آن اقدام کند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر