زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

۲۱ طالب و سه سرباز اردوی ملی در فارياب کشته و زخمی شدند

۲۱ طالب و سه سرباز اردوی ملی در فارياب کشته و زخمی شدند

author avatar
12 Jun 2018 - 15:16
۲۱ طالب و سه سرباز اردوی ملی در فارياب کشته و زخمی شدند
author avatar
12 Jun 2018 - 15:16

میمنه (پژواک،٢٢جوزا٩٧): منابع محلی در ولایت فاریاب می گویند که در جریان درگیری بین نیروهای دولتی و مخالفین مسلح در ولسوالی شیرین تگاب، ۲۱ طالب و سه سرباز اردوی ملی کشته و زخمی شدند.

خواجه سراج الدین ولسوال شیرین تگاب گفت که قوای دولتی پس از چاشت دیروز، بسوی ولسوالی خواجه سبزپوش حرکت کردند؛ در مسیر شاهراه در مناطق تاش قلعه، شش تپه و اسلام قلعه با مخالفین درگیر شدند ، جنگ تا شام‌ ادامه یافت و در نتیجه ۸ طالب مسلح و یک سرباز اردوی ملی کشته  شدند.

موصوف افزودکه ۱۳ طالب به شمول "بیدار" فرمانده خطرناک اين گروه و دو سرباز اردوى ملى زخمى شدند، يک تانک تخریب شد و قوا دوباره به مرکز ولسوالی برگشت کردند.

وی گفت  قوایى که از مرکز و ولایت بلخ آمده اند در مرکز شیرین تگاب جابجا شده اند و به دلیل فرمان رییس جمهور که سر از ۲۷ ماه رمضان آتش بس می باشد، اقدام نظامی نخواهند کرد.

اما یک منبع امنیتی که نخواست نامش گرفته شود گفت که قوای بزرگ متشکل از ۲۵۰ عراده تانک و صد ها نیرو، هفته پیش عملیات تصفیوی را تحت نام‌ ایثار پنج، از ولسوالی قرغان آغاز کرده بود، دیروز به شیرین تگاب رسید و تصمیم بر آن بود که این نیروها به ولسوالی خواجه سبزپوش عبور نموده شاهراه میمنه - جوزجان را از وجود مخالفین پاک‌نمایند؛ اما نتوانستند از شیرین تگاب بگذرند.

منبع گفت که هر چند در جریان درگیری، تلفات سنگین به طالبان وارد شده، دو تن از سرگروپ های خطرناک شان نیز کشته شدند؛ اما پنج سرباز کوماندو نیز زخم برداشته اند.

ملا یوسف حقیار فرمانده نظامی طالبان در شیرین تگاب گفت که مانع عبور قطار بزرگ دولت به جانب ولسوالی خواجه سبزپوش شدند، تلفات سنگین به نيروهاى دولتى وارد کردند، دو تانک را حریق ساختند.

حقیار گفت که در این درگیری ۵ طالب زخم برداشته اند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر