زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

برخى اعضاى ولسى جرگه: معضل انتخاباتى غزنى بايد حل شود

برخى اعضاى ولسى جرگه: معضل انتخاباتى غزنى بايد حل شود

author avatar
13 Jun 2018 - 14:03
برخى اعضاى ولسى جرگه: معضل انتخاباتى غزنى بايد حل شود
author avatar
13 Jun 2018 - 14:03

کابل (پژواک،۲۳جوزا ۹۷) برخی اعضای ولسی جرگه، ضمن انتقاد از باز نشدن دفتر کميسيون انتخابات در غزنى، خواستار حل اين معضل اند؛ اما کمیسیون مى گويد که حکومت تا دو روز اين مشکل را حل مى کند.

شمارى از باشنده هاى غزنى، از حدود ٥٠ روز به اين سو، خيمۀ تحصن را  در مقابل دفتر ولایتی کمیسیون مستقل انتخابات برپا نموده و به اين دفتر اجازه کار را نمى دهند.

آنها مى گويند که در انتخابات گذشته ولسى جرگه، بنا بر دلايل امنيتى، مردم اکثريت ولسوالى هاى اين ولايت نتوانستند با اشتراک در انتخابات در اين جرگه نماينده داشته باشند. به گفته آنها بايد حوزه هاى انتخاباتى کوچک شوند تا مردم هر منطقه، در جرگه نماينده داشته باشند.

دفتر ولايتى کميسيون انتخابات در غزنى، در حالى مسدود بوده و هيچ کسى نتوانسته براى نامزدى ثبت نام کند که دیروز روند ثبت نام نامزدان انتخابات ۲۸ میزان ولسی جرگه و شورای های ولسوالی به پایان رسید؛ اما هیچ فردی برای احراز کرسی های ولسی جرگه و شوراهای ولسوالی نامزد نشده است.

بر اساس معلومات کمیسیون مستقل انتخابات، در مرکز اين ولايت بیش از ۵۰ هزار تن برای شرکت در انتخابات پيش رو ثبت نام کرده اند؛ اما در ولسوالى ها کسى ثبت نام نکرده اند؛ زيرا مواد لازم به ولسوالى ها انتقال داده نشده اند.  

در نشست امروز ولسی جرگه، روی این موضوع بحث شد.

عبدالقیوم سجادی نماینده مردم غزنی در این جرگه گفت: «برخورد غیر اصولی با انتخابات و گروگان گیری مردم و پروسه انتخابات، چالش جدی را در پی خواهد داشت.»

وی بدون ارایه جزییات افزود که برخی حلقات در داخل حکومت، سیاست محروم سازی مردم غزنی از انتخابات را در پیش گرفته اند.

او مدعى شد که حکومت در عوض اينکه زمینه را برای انتخابات مساعد و مردم را تشویق به شرکت در انتخابات نماید، پروسه انتخابات را در اين ولايت به گروگان گرفته، که این کار نقض قانون اساسی و قانون انتخابات است.

وی افزود که چند روز پيش، يک هيات کميسيون انتخابات به اين ولايت رفته بود؛ اما مشکل را حل کرده نتوانست و گفت که موضوع را به حکومت محول مى کند.

علی اکبر قاسمی عضو دیگر این جرگه گفت: «یک تعداد به نام قوم آمده اند و دروازه کمیسیون را مسدود کرده اند تا به خواست نا مشروع وغیرقانونی شان برسند.»

ابدال الله محمدی نماینده مردم سمنگان دراین جرگه گفت: «اگر زمینه برگزاری انتخابات در غزنی مساعد نشود، ما انتخابات سراسری نخواهیم داشت و این موضوع چالش های جدی را در پی خواهد داشت.»

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر