زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“شگوفه” ستارۀ قرآن و “نيلوفر”ستارۀ سيرت النبى شدند

“شگوفه” ستارۀ قرآن و “نيلوفر”ستارۀ سيرت النبى شدند

author avatar
13 Jun 2018 - 14:38
“شگوفه” ستارۀ قرآن و “نيلوفر”ستارۀ سيرت النبى شدند
author avatar
13 Jun 2018 - 14:38

کابل(پژواک، ٢٣ جوزا ٩٧): رياست معارف شهر کابل، با راه اندازی مسابقات حسن تلاوت قرآن کریم و آموزه هايی از سیرت النبی به اشتراک يکصد هزار تن، امروز ستاره های قرآن و ستاره های سیرت النبی را معرفی کرد.

بر پایه معلومات مسوولان، این برنامه که هر ساله از سوی ریاست معارف شهر کابل راه اندازی می شود، شاگردان ذکور و اناث مکاتب دولتی و خصوصی شهر کابل، در بخش های حسن تلاوت و آموزه هايی از سیرت النبی در جریان ماه مبارک رمضان باهم رقابت می کنند.

در خبرنامه دفتر مطبوعاتی وزارت معارف آمده است، شاگردان از صنف چهارم الی دوازدهم برای به دست آوردن لقب ستاره قرآن طی سه مرحله باهم رقابت کردند که در نتیجه شگوفه متعلم صنف دهم «لیسه مستوره غوری»، زهرا متعلم صنف دهم «لیسه عبدالمجید مصطفی غزنوی» و شازیه متعلم صنف یازدهم «لیسه مؤمنه خاتول» به ترتیب حائز مقام اول تا سوم شدند.

منبع نوشته است که در بخش شاگردان ذکور، عبدالباری متعلم صنف دوازدهم «لیسه غلام حیدرخان»، حبیب الله متعلم صنف دهم «لیسه آزادی» و نوید الله متعلم صنف دهم «لیسه انصاری» در جایگاه اول تا سوم ستاره قرآن قرار گرفتند. 

در خبرنامه همچنان آمده است که در بخش دانستنی هایی از سیرت النبی، نیلوفر متعلم صنف دوازدهم «لیسه سیدال ناصری» حائز مقام اول و لقب ستاره سیرت النبی، عبدالله متعلم صنف یازدهم «لیسه شیخ المشایخ» حائز مقام دوم و سوریه شاگرد صنف دوازدهم «لیسه سیدال ناصری» حایز مقام سوم رقابت های سیرت النبی گردیدند.

محمد میرویس بلخی سرپرست وزارت معارف، در این مراسم در مورد عظمت قرآن کریم و رفتار حضرت محمد (ص) صحبت نمود.

موصوف از جوانان و شاگردان خواست که نه تنها سیرت و راه آن حضرت را تعقیب کنند، بلکه در تمام بخش های زنده گی او را الگو قرار دهند.

شگوفه از لیسه مستوره غوری که با اشتراک در این رقابت ها، حائز مقام اول و ستاره قرآن شده است، با قدردانی از وزارت معارف به خاطر چنین برنامه دینی گفت که تمام مراحل این پروسه شفاف بود.

وى از اینکه توانسته است با زحمات خویش مقام نخست را از آن خود نموده است، ابراز خرسندی نمود.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر