زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

نامزدان بيشتربراى گزينش رئيس دارالانشاى کميسيون انتخابات معرفى شدند

نامزدان بيشتربراى گزينش رئيس دارالانشاى کميسيون انتخابات معرفى شدند

author avatar
13 Jun 2018 - 09:19
نامزدان بيشتربراى گزينش رئيس دارالانشاى کميسيون انتخابات معرفى شدند
author avatar
13 Jun 2018 - 09:19

 

کابل (پژواک،٢٣جوزا ۹۷): پس از رد فهرست سه نفرى از نامزدان براى کرسى رياست دارالانشاى کميسيون مستقل انتخابات از سوى رياست جمهورى، اين کميسيون مى گويد که فهرست جديدى از نامزدان نيز براى اين پست معرفى شده اند.

سيد حفيظ الله هاشمی کميشنرکميسيون مستقل انتخابات، به آژانس خبرى پژواک گفت که رياست جمهوری از کميسيون خواسته بودکه ضمن سه نامزد پيشنهاد شدۀ قبلی، يک فهرست ديگری از نامزدان را نيز برای پست رياست دارالانشای کميسيون مستقل انتخابات در اختيار رياست جمهورى قرار دهند.

وی گفت: "بر علاوه سه نفری که قبلاً به احراز کرسى رياست دارالانشاى کميسيون معرفی شده بودند، يک ليست ۱۳ نفری ديگر را نيز به منظور احراز کرسی رياست دارالانشای کميسيون مستقل انتخابات، به رياست جمهوری فرستاديم."

شاه حسين مرتضوی معاون سخنگوی رئيس جمهور، به پژواک گفت که نام های سه تن برای رياست دارالانشای کميسيون مستقل انتخابات به آنان رسيده بود؛ اما رئيس جمهور به منظور انتخاب يک فرد شايسته به اين سمت، خواهان معرفی افراد بيشتر شده است.

وی، با اشاره به اينکه کميسيون مستقل انتخابات تاکنون يک ليست ديگر از واجدين شرايط را به دسترس رياست جمهوری قرار نداده است، گفت که هروقت ليست جديد از نامزدان به دسترس قرار گرفت در مورد تصميم گرفته خواهدشد.

اين در حالی است که در ماده ۲۲ قانون انتخابات آمده است: " کميسيون مستقل انتخابات به توافق اکثريت آرا از ميان اشخاص واجد شرايط، سه تن را غرض احراز پست رياست دارالانشا، به رئيس جمهور معرفی و رئيس جمهور از ميان آنان يک تن را به حيث رئيس تعيين می کند."

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر