زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

نیروهای گیرمانده در ولسوالی کوهستان برای نجات شان کمک می طلبند

نیروهای گیرمانده در ولسوالی کوهستان برای نجات شان کمک می طلبند

author avatar
13 Jun 2018 - 18:13
نیروهای گیرمانده در ولسوالی کوهستان برای نجات شان کمک می طلبند
author avatar
13 Jun 2018 - 18:13

ميمنه (پژواک ٢٣ جوزا ٩٧): ده ها نیروی دولتی که در یک قلعه در ولسوالی کوهستان ولایت فاریاب گیرمانده اند، برای نجات شان از اداره مرکزی کمک می طلبند.

یک شب پیش منطقه لولاش مرکز ولسوالی کوهستان، به دست طالبان سقوط کرد، عبدالرحمان پناه ولسوالی این ولسوالی با ٨ سرباز کوماندو و خیزش مردمی کشته شد، ده ها سرباز متشکل از کوماندو، پولیس ملی، امنیت ملی و خیزش های مردمی در یک محل به نام قلعه مقاومت گیرمانده اند.

محمد ناصر قوماندان امنیه کوهستان به آژانس خبرى پژواک گفت که همه نیروها در قلعه مقاومت محاصره هستند، طالبان از چهار سمت این قلعه را زیر آتش قرار می دهند، مهمات و مواد خوراکی شان رو به اختتام است؛ اگر اداره مرکزی هرچه مواضع طالبان را از هوا هدف قرار نداده و نیروهای کمکی اعزام نکند، فاجعه انسانی رخ خواهد داد.

وى افزود که دو چرخبال، چاشت امروز در فضای کوهستان ظاهر شدند، هرچه که گفتند مواضع طالبان را هدف قرار دهند؛ اما اجراآت نکرده و دوباره برگشتند.

او علاوه کرد که اکنون به جز از قلعه مقاومت تمامی ١٣٤ قریه به شمول مرکز ولسوالی به دست طالبان قرار دارد و نیروهای دولتی بدون حمایت هوایی نمیتواند در برابر لشکر عظیم طالبان مقاومت کنند.

تورن احمد ولی قوماندان تولی کوماندو، طی تماس با پژواک گفت که هرچند تا دم مرگ با مخالفین می جنگند، هنوز مورال عالی دارند؛ اما اگر اداره مرکزی بخصوص وزارت دفاع به اسرع وقت با اعزام نیروی تازه نفس و انجام عملیات هوایی به آنان کمک نکند، وضعیت به نفع دشمن تغيیر خواهد کرد.

وی گفت: "اجساد نیروهای امنیتی دو روز می شود در میدان نبرد در ساحه طالبان قرار دارد، ١٣ زخمی به حالت وخیم در قلعه هستند، دوا ندارند از درد فریاد می کشند؛ از سوی دیگر، نان و مهمات شان رو به خلاصی است، باید مقام های مرکزی با انجام حمله هوایی به کمک شان برسند."

نامبرده افزود که پیش از چاشت امروز، یک بال طیاره سوپرتوکانو یک قرار گاه طالبان را هدف قرار داده، از بین برد و تمامی کسانی که در آن قرارگاه بودند، از بین رفتند؛ اما جابجا شدن این گروه در منازل مسکونی و سپر گرفتن مردم ملکی چالش بزرگ در برابر قوای هوايی می باشد، که این گروه از لباس زنانه استفاده می کنند و با مشاهده هلیکوپتر ها، هر کدام شان یک فرد ملکی را در کنار خود می گیرند، به این ملحوظ که جان افراد ملکی در خطر می افتد، طیارات و نیروهای امنیتی نمیتوانند آنان را هدف قرار دهند.

احمد جاوید سلیم سخنگوی قطعه کوماندو در زون شمال گفت که امروز چند نوبت پرواز صورت گرفت، محلاتی را که بالای نیروهای امنیتی فیر می شد، هدف قرار دادند، وضعیت فعلاً خوب است، آنان تدابیر خاص روی دست گرفته اند و به زودی به حمایت نیروهاى مستقر در کوهستان می شتابند.

وی گفت که علاوه بر قلعه مقاومت، چندین پوسته دیگر از اردو و خیزش های مردمی ثابت است، صرف دو پوسته و مرکز ولسوالی سقوط کرده و آن هیچ تاثیری بالای نیروهای موجوده در کوهستان ندارد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر