زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

۲۱ طالب و ۸ نیروی دولتی  در فارياب کشته و زخمى شدند

۲۱ طالب و ۸ نیروی دولتی در فارياب کشته و زخمى شدند

author avatar
13 Jun 2018 - 17:23
۲۱ طالب و ۸ نیروی دولتی  در فارياب کشته و زخمى شدند
author avatar
13 Jun 2018 - 17:23

ميمنه (پژواک، ٢٣ جوزا ٩٧): منابع محلی در ولایت فاریاب می گویند که در حمله مخالفین مسلح، در منطقه سرحوض ولسوالی پشتونکوت، ۲۱ طالب و ۸ نیروی دولتی به شمول کُماندو و خیزش مردمی کشته و مجروح شدند.

میرویس سید زوی ولسوال پشتونکوت، به آژانس خبرى پژواک گفت که طالبان دیشب حملات گسترده را بالای مواضع نیروهای امنیتی در منطقه سرحوض این ولسوالی آغاز کردند و جنگ تا صبح امروز ادامه یافت.

وى افزود که نیروهای امنیتی و خیزش مردمی مقاومت کردند، بیشتر از ۱۵ طالب مسلح را کشته و زخمی ساختند؛ اما در جریان درگیرى یک سرباز کماندو، یک خیزش مردمی کشته شده و ۶ تن زخم برداشتند.

ولی محمد رحمانی برادر محمد طاهر رحمانی رییس شورای ولایتی، که قوماندان نیروهای خیزش مردمی در سرحوض است، گفت که رهبری جنگ را در منطقه، مولوی عبدالرحیم والی نامنهاد طالبان، مولوی گل احمد مبشر رئیس کمیسیون نظامی و مخدوم عالم فرمانده ارشد این گروه که پس از ۶ سال زندان در بگرام در خزان سال گذشته رها شده بود، به عهده دارند.

موصوف با تایید کشته و زخمی شدن ۸ نیروی دولتی و خیزش مردمی گفت که در نتیجه مقاومت، ۹ طالب کشته شده و ۱۲ تن دیگر این گروه زخم برداشتند.

طالبان تا کنون در مورد حمله در سرحوض و تلفات افراد شان چیزی نگفته اند.

منطقه سرحوض، ساحه کوهستانی است که آب زراعتی و آشامیدنی شهر میمنه بخش عمدۀ پشتونکوت را تامین مى کند و از دو سال بدینسو در محاصرۀ طالبان قرار دارد.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر