زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

غنى: ما با طالبان از موضع قدرت اعلام آتش بس نموده ايم

غنى: ما با طالبان از موضع قدرت اعلام آتش بس نموده ايم

author avatar
14 Jun 2018 - 15:09
غنى: ما با طالبان از موضع قدرت اعلام آتش بس نموده ايم
author avatar
14 Jun 2018 - 15:09

کابل(پژواک،٢٤جوزا٩٧): محمداشرف غنى رئيس جمهور کشور مى گويد که که رشادت و فعالیت‌های نيروهاى امنيتى، باعث شد تا حکومت از موضع قدرت با طالبان اعلام آتش‌بس موقت نمايد.

رئيس جمهورکشور، امروز در مراسم ترفیع رتب شماری از افسران وزارت دفاع ملی که در قصر چهارچنار ارگ برگزار گردیده بود، اشتراک و سخنرانی کرد.

در این مراسم که رهبری وزارت دفاع ملی نیز حضور داشتند، احکام رئیس‌جمهور کشور در مورد ترفیع شماری از افسران وزارت دفاع ملی، توسط استاد اسدالله غضنفر مشاور رئیس‌جمهور در امور فرهنگی قرائت گردید.

در دو حکم جداگانه آمده است که براساس پیشنهاد وزارت دفاع ملی و به‌پاس خدمات شایسته و ارزشمند ۲۳ تَن از افسران وزارت دفاع ملی که در راه خدمت به وطن، تأمین امنیت و تحکیم حاکمیت و مبازره علیه دشمنان سهم فعال داشته اند، رتب ترفیع آنها منظور است.

رئیس‌جمهور کشور در اين مراسم، رتب ترفیع ۹ تَن از بریدجنرالان را به رتبۀ تورن‌جنرالی و چهارده تن از دگروالان را به بریدجنرالی تفویض نمود.

موصوف، ضمن تبریکی به افسرانظ که ترفیع نموده اند، از رهبری وزارت دفاع ملی به‌خاطر بررسی شفاف پروسه و انتخاب افسران، قدردانی کرد.

وی خطاب به منسوبین وزارت دفاع ملی گفت: "شما با شجاعت و قربانی خود منطق آنانی را که چهارسال پیش به‌این نظر بودند که اردوی افغانستان توانایی مقابله با دشمن و حراست از وطن را ندارد، برعکس ثابت ساختید. "

غنی افزود که رشادت و فعالیت‌های نیروهای امنیتی، باعث شد تا حکومت افغانستان از موضع قدرت اعلام آتش‌بس نماید.

رئيس جمهورکشورگفت: "ما خواهان صلحی هستیم که در آن، حیثیت ملی‌بودن و مسلکی‌بودن قوای‌مسلح ما تأمین باشد."

دراین مراسم، سترجنرال طارق‌شاه بهرامی وزیر دفاع ملی صحبت‌کرد و از مواظبت، رسیدگی و توجه خاص رئیس‌جمهور به تقویت و تشویق قوای‌مسلح قدردانی نموده گفت: "تمرکز ما روی سه شاخص دفاع مقدس، تطبیق پلان چهارساله امنیتی و اصلاحات در اردوی ملی استوار می‌باشد."

وی اضافه‌کرد که در سه شاخص متذکره، وزارت دفاع ملی پیشرفت‌ها و دستاوردهای قابل ملاحظه را رقم زده است و اطمینان داد که قوای مسلح، زیر شعار خدا، وطن و وظیفه، با صداقت و پای‌مردی، آمادۀ قربانی می‌باشند.

حکومت به حمایت از فتوای نشست اخیر عالمان دین در کابل که خواستار آتش بس شده بودند، از ۲۷ رمضان تا روز پنجم عید فطر، با طالبان اعلام آتش بس نموده است و گروه طالبان نیز اعلام کرده است که اعضای شان، در سه روز عید آتش بس می کنند و در صورتی که مورد حمله قرار نگیرند، به نیروهای دولتی حمله نخواهند کرد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر