زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

والى بلخ: مخالفانى که به پروسه صلح يکجا نگردند، سرکوب مى شوند

والى بلخ: مخالفانى که به پروسه صلح يکجا نگردند، سرکوب مى شوند

author avatar
15 Jun 2018 - 13:23
والى بلخ: مخالفانى که به پروسه صلح يکجا نگردند، سرکوب مى شوند
author avatar
15 Jun 2018 - 13:23

مزارشریف (پژواک، ۲۵ جوزا ۹۷): والی بلخ به مخالفان مسلح دولت هشدار می دهد که اگر با پروسۀ صلح یکجا نشوند، سرکوب می گردد.

محمد اسحاق رهگذر که در مراسم ادای نماز عید در شهر مزارشریف صحبت ميکرد، ضمن تاکيد در مبارزه با فساد اداری و رسیده گی به سایر مشکلات مردم آنولايت، به مخالفان مسلح دولت هشدار می دهد که اگر به پروسه صلح نپیوندند، از سوی نیروهای امنیتی سرکوب می شوند.

هرچند رهگذر از اعلام آتش بس ميان حکومت و طالبان مسلح استقبال می کند اما تاکید نمود که اگر طالبان دست به حملات بزنند، از بین برده می شوند.

اين مقام بلند پايه محلى ولايت بلخ به وضعیت کنونی آنولایت اشاره کرده می گوید که تهدیدات امنیتی در ٣ ولسوالی این ولایت وجود دارد اما به زودی یک عملیات برای پاکسازی آن راه اندازی می شود.

با این حال والی بلخ در ادامۀ صحبت هايش، مبارزه با فساد اداری و تامین امنیت را از اولیت های کاری اش در این ولایت عنوان کرد.

از سوی هم عبدالرزاق قادری امر امنیت پولیس ولایت بلخ نیز می پذیرد که نا امنی ها در این ولایت وجود دارد اما تا چند روز دیگر عملیات نظامی برای سرکوب هراس افگنان انجام خواهد شد.

قادری افزود: ((برای مردم خود اطمينان میدهیم که در سه روز عید تدابیر امنیتی شدید گرفته شده و از آن ها خواستاريم که با پولیس خود همکار باشند.))

با این حال شماری از شهروندان مزارشریف از اعلام اتش بس ميان حکومت و طالبان مسلح استقبال کرده ضمن اينکه خواستار ادامۀ اتش بس شده، ميگويند که مردم از جنگ و نا امنی خسته شده و خواهان صلح و ثبات دایمی در کشور هستند.

حاجی غلام محمد باشندۀ شهر مزارشريف پس اداى نماز عید به پژواک گفت: ((از آتش بس دو جانبه حمایت میکنیم و دیگر از جنگ، نا امنی و فساد خسته شده ایم.))

حاجی غلام محمد باشندۀ ديگر شهرمزارشريف از حکومت مرکزی و محلى تقاضا دارد که امنیت مردم را درست بگیرند و همچنان در مقابل فساد قاطعانه عمل نمایند.

مولوی رحمت الله يک تن از عالمان دين در اين ولايت همچنان از اتش بس ميان حکومت و طالبان استقبال کرد و آنرا روزنۀ به سوى صلح دايمى در کشور خواند .

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر