زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

ترس از خشکسالی در بغلان رفع شده است

ترس از خشکسالی در بغلان رفع شده است

author avatar
17 Jun 2018 - 14:34
ترس از خشکسالی در بغلان رفع شده است
author avatar
17 Jun 2018 - 14:34

پلخمری (پژواک، ٢٧ جوزا ۹۷): مسئولین ادارۀ زراعت و آبیاری بغلان می گویند که به سبب بارندگی هاى پی هم دراین ولایت، میزان خشکسالی کاهش یافته و کشاورزان، به کشت محصولاتى روی آورده اند که به آب بیشتر نیاز دارد.

عبدالوهاب خيرزاده رییس زراعت و مالداری بغلان، به آژانس خبری پژواک گفت که درفصل زمستان بارندگی نشد، که این امر باعث نگرانی آنها گرديده و کشت برنج را متوقف ساخت.

موصوف افزود: "بادرنظرداشت زمستان پارسال که بارندگی صورت نگرفت و درکوه ها هم آنقدر برف نبود تا مزرعه ها را به طورکامل سیرآب نماید، در ماه نخست بهارسال روان، دستور دادیم تا ازکشت برنج صرف نظرشود وعلت یاس ما در آن زمان، نبود آب در دریای پلخمرى بود."

اما به قول وی، بارندگی های اخیر، نگرانی ها درعرصه زراعت و مالداری را پنجاه درصد مرفوع نموده است.

موصوف گفت: "از اثر بارندگی های پی هم دربغلان، دامنه های کوه ها با روییدن علف سبز شده و مالدارانی که به سبب نبود علف، به فروش مواشی شان مجبور شده بودند، دوباره به نگهداری مواشی شان امید بسته اند."

همچنان انجنیر آصف الله رییس اداره تنظیم آبیاری بغلان نیز به پژواک گفت که خوشبختانه در نتیجه بارندگی های اخیر درشمال، مشکل کمبود آب تاحدی زیاد رفع شده است.

 نامبرده افزود که اداره مربوطه وی، از یکماه بدینسو درعرصه آبیاری، به هیچگونه مشکل برنخورده است ونه هم کسى درمورد کمبود آب شاکی شده است.

او گفت: "درحال حاضر، در دریای پلخمری اضافه تر از احتیاج، آب جریان دارد و درکوه های سالنگ نیز برف موجود است، که یک مدت درآینده نیز برای ما آب فراهم کرده می تواند؛ اگرهوا خیلی گرم شود و برف زود آب شود، دراین صورت پیش از زمان ضرورت آب کم خواهد شد و بار دیگر با کمبود آب مواجه خواهیم شد."

ازجانب دیگر، دهاقین پلخمری هم درنتیجه بارندگی های پی هم دربغلان، به کشت محصولاتی که به آب بیشتر نیاز دارد، روی آورده اند.

عالم گل دهقان منطقه وزیرآباد شهرپلخمری، به پژواک گفت که در ماه اول بهار که باران نبود و آب در جوی ها کم بود، آنها نگران بودند.

به گفته او، ریاست زراعت هم برای آنها امر داده بود تا از کشتن برنج منصرف شوند، که ازاین ناحیه با مشکلات مواجه بودند.

اما نامبرده افزود: "اکنون که درجوی ها آب بیشتر از ضرورت موجود است، افزون بر محصولات دیگر، برنج نیز کشت کرده ایم و امید می بریم که حاصل خوب جمع آوری کنیم."

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر