زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

زنان با اهداى دسته هاى گل از کاروان صلح در کابل استقبال کردند

زنان با اهداى دسته هاى گل از کاروان صلح در کابل استقبال کردند

author avatar
19 Jun 2018 - 15:34
زنان با اهداى دسته هاى گل از کاروان صلح در کابل استقبال کردند
author avatar
19 Jun 2018 - 15:34

کابل (پژواک، ۲۹جوزا ۹۷): مشرانوجرگه و برخی نهادهای مدنی زنان در کابل، از خواسته هاى کاروان صلح هلمنديان حمايت کردند و خواستار پايان جنگ در کشور شدند.

کاروان صلح جوانان هلمند که تعداد شان، نخست به هفت تن می رسید و اکنون به دو صد تن رسيده، به تاریخ ۲۳ ماه ثور سال جاری از لشکرگاه مرکز ولایت هلمند، پیاده به سوی کابل حرکت کرد.

اين کاروان صلح، در مسیر يادشده با مردم، مقام های دولتی و طالبان مسلح ملاقات هایی داشت، دیروز پس از ۳۸ روز پياده روى به کابل رسید و در کابل نيز با استقبال گرم مردم روبه رو شد.

ده ها تن از اعضاى نهادهای شبکه اجتماعی زنان، برابری برای صلح و دموکراسی و حمایت از زنان و کودکان، امروز در چمن حضوری شهر کابل، با اهداى دسته هاى گل از اعضاى اين کاروان استقبال کردند.

فروزان رسولی رئیس سازمان برابری برای صلح و دموکراسی زنان، گفت: «ما اینجا جمع شدیم تا از برادرهای ما که صدها کیلو متر راه را با شعار صلح و آرامش پیاده آمده اند، قدردانی کنیم و به آنان بگوییم که ما همراۀ تان استیم.»

او این حرکت صلح خواهانه را قدم مهم خوانده گفت: «این یک آغاز بود تا برای دیگران انگیزه دهد و دیده می شود که آهسته آهسته این حرکت، سراسری می شود و همه به شمول مخالفان مسلح از آن استقبال کردند.»

وی از طرف ‌های درگیر جنگ در کشور خواست تا سلاح‌ های شان را به زمین بگذارند، به صلح تن دهند تا صلح در کشور تامين شود.

رابعه صدیقی عضو شبکه اجتماعی زنان نیز در اين مراسم گفت: «ما امروز از کسانی ارج گذاری می کنیم که پیام آور صلح استند و برای برقراری صلح فاصله های زیادى را پياده پیموده اند.»

او افزود: «امروز خواهران ما برخاستند با تمام قیوداتی که در جامعه سنتی‌ ما است، این‌جا آمدند و صدای خود را به‌ خاطر عدالت‌خواهی و صلح بلند کردند و کسانی را که پیام آور صلح اند، با دسته های گل بدرقه کردند.»

وی از تمامی مردم خواست تا بخاطر آوردن صلح بسیج شوند و از این حرکت صلح طلبانه حمایت کنند.

این زنان به تاکيد گفتند که از جنگ خسته شده و صلح مى خواهند و باید جناح های درگیر، به خواست صلح خواهانۀ مردم توجه کنند و از جنگ دست بکشند.

خیبر اقبال عضو کاروان صلح جوانان هلمندى گفت که به حرکت صلح طلبانه ادامه می دهند تا صدای صلح خواهانۀ آنها شنیده شود و در کشور جنگ زده اش صلح تامين گردد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر