زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

جشنواره های بزرگ فرهنگی و هنری در  بامیان برگزار میشود

جشنواره های بزرگ فرهنگی و هنری در بامیان برگزار میشود

author avatar
20 Jun 2018 - 16:57
جشنواره های بزرگ فرهنگی و هنری در  بامیان برگزار میشود
author avatar
20 Jun 2018 - 16:57

باميان (پژواک،٣٠جوزا٩٧): اداره محلى ولايت باميان مى گويند که در فصل های تابستان و خزان سال جاری، چهار جشنوارۀ بزرگ فرهنگی و هنری دراين ولايت برگزار میگردد.

محمد طاهر زهیر والی باميان که امروز در نشست خبرى صحبت مى کرد گفت که جشنواره دمبوره، جشنواره گل کچالو، جشنواره راه ابریشم و سمپوزیم فولکلور هزارگی، به منظور رشد صنعت توریزم و بلند بردن سطح اقتصادی مردم  برگزار خواهد شد.

وی افزود که این جشنواره ها شامل برنامه های متنوع فرهنگی، توریستی و هنری می باشد که بازی های محلی، اجرای موسیقی محلی، نمایشگاه صنایع دستی، شعرخوانی،  قصه گویی، اجرای تياتر و دیگر برنامه های جالب فرهنگی را دربر میگيرد.

موصوف علاوه کرد: "بامیان یک ولایت توریستی است، در کنار جاذبه های طبیعی و تاریخی، این برنامه های فرهنگی ما را کمک می کند که در طول سال گردشگران بیشتر دیدن نمایند."

اسحاق عزیزی آمر توریزم و فرهنگ ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت بامیان گفت که قرار است در ۸ و ۹ ماه سرطان امسال، جشنواره دمبورۀ بامیان در مرکز این ولایت برگزار گردد، که در این جشنواره هنرمندان ولایات مختلف افغانستان، موسیقی های محلی شانرا اجرا خواهند کرد.

وی افزودکه بعد از ماه مبارک رمضان، میزان سیاحان در ولایت بامیان افزایش یافته و امسال امیدواری این است که بیش از یکصد هزار توریست از این ولایت دیدن نمایند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر