زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

علمای دین بر تمدید آتش بس در کشور تاکید کردند

علمای دین بر تمدید آتش بس در کشور تاکید کردند

author avatar
20 Jun 2018 - 15:01
علمای دین بر تمدید آتش بس در کشور تاکید کردند
author avatar
20 Jun 2018 - 15:01

کابل(پژواک، ۳۰جوزا ۹۷): ده ها عالم دین، ضمن تاکید بر تمدید آتش بس در کشور می گویند آماده اند  که میان حکومت و تحریک طالبان، برای گفتگوهای صلح میانجگیری کنند.

این علمای دین، امروز در نشستی تحت نام «حمايت علما، امامان مساجد و حسينيه ها از تمديد آتش بس در افغانستان»، در مرکز رسانه هاى حکومت شرکت کردند.

مولوی عطا الله فیضانی يک تن از علماى دين و عضو شوراى ولايتى کابل گفت که در صلح خیر است، هر افغان تشنه صلح دایمی و ثبات می باشد و نیاز است تا در این شرایط ، برای تامین صلح گام های اساسی برداشته شود.

وی افزود: «این علما و روحانیون بودند که با صادر کردن فتوا خواستار آتش بس شدند و آن را هر دو جناح پذیرفت و عملی نیز شد و حالا یک بار دیگر، از تحریک طالبان می خواهيم تا به خاطر آغاز مذاکرات صلح آتش بس را بپذیرند.»

او گفت: «علما حاضر استند تا به خاطر گفتگوهای صلح، میانجیگری کنند و قربانی دهند و ما از جناح های درگیر می خواهيم برای صلح قربانی دهند تا به صلح پایدار برسیم.»

به گفته وی، همان طوری که حکومت آتش بس را تمدید کرده  تحریک طالبان نیز باید آنرا تمدید کند؛ چون پیامد اعلان آتش بس نشان داد که تمام مردم کشور، از جنگ خسته شده و خواهان صلح دایمی هستند.

 محمد مصباح رئیس حسینیه های وزارت ارشاد، حج و اوقاف نیز در این مراسم گفت: «ما از تمدید آتش بس از سوی رئیس جمهور حمایت می کنیم و از تحریک طالبان نیز می خواهیم تا به این خواست لبیک گویند.»

او افزود که صدای صلح از سراسر کشور بلند شده، حکومت نیز به آن پاسخ مثبت داده و امیدواری وجود دارد تا با پیوستن تحریک طالبان به این آتش بس گفتگو های بین الافغانی آغاز شود.

به گفته او، صلح قربانی می خواهد و علما و مردم حاضر اند، با میانجیگری گفتگوهای صلح این قربانی را بدهند؛ تا در کشور صلح دایمی برقرار شود.

موصوف با بیان اینکه طرف های درگیر، اسلحه خود را به زمین بگذارند و به آتش بس ادامه بدهند، افزود: «ما تمدید آتش بس را از هر دو طرف تقاضا می کنیم، تا از این طریق پروسه مذاکرات آغاز شود و به یک صلح دایمی دست یابیم.»

موصوف گفت که مردم و طرف های درگیر، از جنگ خسته شده اند و هر جناح که برای صلح پیش دستی کند، به عنوان قهرمان در تاریخ  کشور شناخته خواهد شد.

اين درحاليست که دولت افغانستان، از ٢٧ ماه مبارک رمضان تا پنجم عيد، و طالبان در سه روز عيد آتش بس اعلام کردند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر