زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

نگرانی از مهاجرت هاى غيرقانونى جوانان به کشورهاى بيرونى

نگرانی از مهاجرت هاى غيرقانونى جوانان به کشورهاى بيرونى

author avatar
21 Jun 2018 - 15:55
نگرانی از مهاجرت هاى غيرقانونى جوانان به کشورهاى بيرونى
author avatar
21 Jun 2018 - 15:55

کابل(پژواک،۳۱جوزا۹۷): معينيت جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ ضمن نگرانى از مهاجرت هاى غيرقانون جوانان به کشورهاى بيرون مى گويدکه با همکارى نهادهاى ديگر تلاش مى شود تا زمينه کار براى جوانان برگشت کننده فراهم گردد.

کمال سادات معین جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ در کنفرانس خبری که به مناسبت روزجهانی پناهندگی درکابل صحبت مى کرد گفت که افغانستان يکى از کشورهايى است که بيشترين مهاجرت را در سطح جهان دارد.

موصوف گفت که ميليون ها افغان در سال هاى پسين به کشورهاى همسايه و اروپايى مهاجرشده اندکه بيشترين آن را جوانان تشکيل مى دهد و مهاجرت ها بيشترين قربانى را نيز از جوانان گرفته است.

سادات مى گويدکه جوانان که به شکل غيرقانونى کشور را ترک کرده اند فريب قاچاقبران را خورده اند و برعلاوه اينکه پول در اين راه به مصرف رسيده است ،زندانی شده اند،در آبهای مدیترانه غرق شده،به قاچاقبران انسان به فروش رسيده و حتى به جنگ سوریه فرستاده شده اند.

معین جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ در اشاره به همکاری با برگشت کنندگان گفت که اين معينيت آماده است به همکاری وزارت کار و امور اجتماعی شهدا و معلولین براى مهاجرين بخصوص جوانان عودت کننده زمينه کاريابى و تحصيل را فراهم سازد.

عالمه عالمه معین امور پناهندگان وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان در این نشست در پیوند به روزجهانی پناهندگی گفت که در ۵ ماه نخست سال روان میلادی بیش از سه صد هزار پناهجو به افغانستان بازگشته‌اند؛ اما هنوز هم بیش از ۶ میلیون شهروند افغانستان در کشورهای مختلف مهاجر هستند.

به گفته عالمه ،مشکل زمین و سرپناه از چالش‌های جدی برای پناهجویان بازگشته به کشور می‌باشد که این وزارت در تلاش است تا با همکاری کشورهای کمک کننده به این مشکل رسیدگی کند.

وی افزود:"ما تلاش می کنیم تا برگشت ها داوطلبانه و تدریجی باشد نه اجبار اما اطفال که سر پرست وسر پناه ندارند ،زنان بیوه ،افراد بیمار و کهن سال نباید برگشت داده شوند. "

محمد یونس یکتن از جوانانی که اجبارا از ترکیه دیپورت شده بدون ارایه جزیات به آژانس خبری پژواک گفت که خیلی مشکلات را دیده همه زندگی خود را از دست داده است و در ایران شبها در روی جاده ها می خوابید تا آنکه  در انجا زندانی شد .

وی در حالیکه ازمسولین خواهان کارو سرپناه برای خود شد گفت "بسیار خوش استم که در وطن  خود برگشتم، مشکلاتی را که من در جریان مهاجرت در ترکیه و ایران دیدم دیگر نمی خواهم از کشور بیرون شوم ،خوش دارم بمیرم اما نه در کشورهای بیگانه "

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر