زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

پنج مرکز ثبت نام رای دهندگان در غور گشايش يافت

پنج مرکز ثبت نام رای دهندگان در غور گشايش يافت

author avatar
23 Jun 2018 - 19:07
پنج مرکز ثبت نام رای دهندگان در غور گشايش يافت
author avatar
23 Jun 2018 - 19:07

فيروزکوه (پژواک، ٢ سرطان ٩٧): مسئولان اداره محلی غور می گویند از مجموع  ١٢ مرکز رای دهی که در منطقه مرغاب شهر فیروزکوه مرکز ولایت غور به دلیل تهدیدات امنیتی و حضور طالبان مسدود بوده اند، پنج مرکز آن باز شده است.

عبدالحی خطیبی سخنگوی والی غور، به آژانس خبری پژواک گفت که به اساس خواست باشنده های منطقه مرغاب و تضمین امنیتی مراکز رای دهی و کارمندان انتخابات در آن منطقه، جلسه نظامی این ولایت فیصله کرده است تا این مراکز را باز نمایند.

نذیر نصرت سرپرست دفتر ولایتی کمیسیون مستقل انتخابات غور گفت نظر به فیصله شورای نظامی این ولایت و تعهد مقامات امنیتی در تامین امنیت مراکز ثبت نام در منطقه مرغاب، آنها مواد و کارمندان را برای دو مرکزثبت نام رای دهی در این منطقه فرستاده اند و قرار است تا سه مرکز ثبت نام رای دهی دیگر نیز باز شود.

از مجموع ٢٩٠ مرکز رای دهی در غور ١٨٦ مرکز رای دهی فعال و ١٠٤ مرکز دیگر به دلیل تهدیدات شدید امنیتی مسدود می باشد که تا هنوز در مراکز فعال رای دهی ١٣٠ هزار تن خود را برای اشتراک درانتخابات پیش رو ثبت نام کرده اند.

اما شماری از فعالین مدنی این ولایت، امروز در نشست خبری گفتند که پنج مرکز ثبت نام رای دهی که به تازه گی در منطقه مرغاب بازشده است، تحت حاکمیت طالبان می باشد و حکومت توان تامین امنیت آنرا ندارد.

عبدالحی تابش و محمد صادق صبا دو تن از این فعالین مدنی می گویند که دراین منطقه، هیچ ناظر انتخاباتی نیز قادر به نظارت از انتخابات نخواهد بود.

منطقه مرغاب غور که ده ها قریه را دربر میگیرد، از چند سال به این سو تحت حاکمیت طالبان بوده است و گاه هم حکومت ادعا کرده است که در این منطقه، داعشیان نیز وجود دارد و در انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری گذشته نیز مردم این مناطق از حق رای شان محروم بودند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر