زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

گروه صلح مهاجرین افغان با پای پیاده به کابل رسید

گروه صلح مهاجرین افغان با پای پیاده به کابل رسید

author avatar
25 Jun 2018 - 20:07
گروه صلح مهاجرین افغان با پای پیاده به کابل رسید
author avatar
25 Jun 2018 - 20:07

کابل(پژواک، ۴سرطان۹۷): اعضای گروه صلح مهاجرین افغان در پاکستان که هفت روز پیش با پای پیاده از شهر پیشاور این کشور حرکت کرده بودند، امروز به کابل رسیدند.

این گروه هشت نفری روز ۲۰ ماه جون که مصادف با روز جهانی پناهند‌گان با هدف رساندن پیام صلح به طرفین درگیر در جنگ افغانستان ایجاد شد و اعضای آن حدود  ۳۰۰ کیلومتر مسیر پیشاور تا کابل را با پای پیاده طی کردند.

جرنیل پشتون، یکی از اعضای این گروه امروز در کابل به خبرنگاران گفت که آنان، پیام صلح دو میلیون مهاجر افغان را که در پاکستان زندگی می کنند، با خود آورده اند و قرار است آن را با مقام های حکومت وحدت ملی و مخالفان مسلح شریک سازند.

وی که باشنده اصلی ولایت پکتیا است و اکنون در پشاور زندگی می‌ کند گفت که هدف از این حرکت تشویق طرفین درگیر به آتش بس و تامین صلح در کشور است.

پشتون افزود:" تمام مهاجرین افغان که بنابر مشکلات امنیتی به پاکستان مهاجر شده اند، علاقه مند تا به کشور شان بر گردند، همه آنان تشنه صلح هستند  و یگانه خواست آن ها تامین امنیت و پایان دادن به جنگ در کشور است."

جمیل خان عزیزی باشنده اصلی لغمان و دیگر عضو این گروه صلح گفت که مدت ۲۵ سال است در پاکستان مهاجر است. وی گفت که همه مهاجرین می خواهند به کشور خود برگردند اما از کشورهای مختلف می خواهند در امور افغانستان مداخله نکنند و کمک کنند تا صلح در کشور برقرار شود.

وی گفت:" ما می خواهیم صلح تامین شود و ثبات و امنیت در کشور باشد که دوباره به کشور خود برگردیم و آن را آباد کنیم."

جمیل خان افزود:" ما از زندگی کردن در کشور بیگانه خسته شده ایم و تصمیم گرفتیم تا حدود ۳۰۰ کیلومتر را پیاده طی کنیم و پیام صلح را با خود به کابل انتقال دهیم."

 این جوان صلح طلب از اقشار مختلف مردم خواست تا برای تامین صلح و آتش بس وارد صحنه شوند و از جناح های درگیر بخواهند تا از جنگ دست بکشند و زمینه صلح و ثبات را در کشور فراهم سازند.

جمیل خان که پاهایش به دلیل پیاده روی آبله کرده بود خاطر نشان کرد که استقبال مردم از این گروه صلح طلب در مسیر راه نشان داد که مردم خواهان صلح هستند و می خواهند هر چه زودتر به این آرزوی خود برسند.

سید حسین عالمی بلخی وزیر امور مهاجرین که بخاطر استقبال از این گروه صلح به ساحه پلچرخی کابل رفته بود، گفت که  وظیفه هر شهروند است تا سفیر صلح بوده و این پیام را به گوش دیگران نیز برساند.

وی گفت: "تلاش ها برای تامین صلح با گذشت هر روز بیشتر شده است، چند روز پیش ما شاهد کاروان صلح جوانان هلمندی بودم که صدها کیلومتر را پیاده بخاطر تامین صلح پیمودند و امروز شاهد کاروان مهاجرین صلح طلب افغانستان در پاکستان هستیم."

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر