زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

سیک ها در رویداد جلال آباد از عدم همکاری ادارات امنیتی شکایت کردند

سیک ها در رویداد جلال آباد از عدم همکاری ادارات امنیتی شکایت کردند

author avatar
3 Jul 2018 - 18:10
سیک ها در رویداد جلال آباد از عدم همکاری ادارات امنیتی شکایت کردند
author avatar
3 Jul 2018 - 18:10

جلال آباد (پژواک، ۱۲سرطان ۹۷): سیک های ولایت ننگرهار می گویند که درحمله انتحاری اخیر درشهرجلال آباد، برخی اسناد منازل و زمین های آنان نیز حریق شده و همچنان از عدم همکاری ادارات امنیتی نیز شاکی اند.

سیک ها این اظهارات را امروز(۱۲سرطان) در درمسال مرکزی جلال آباد، درمراسم فاتحه خوانی اقارب کشته شدۀ شان با رسانه ها ابرازکردند.

در مراسم فاتحه خوانی متذکره، افرون بر سیک ها و هندوها، باشندگان، دکانداران، فعالان مدنی شهرجلال آباد و مسئولین دولتی دسته دسته اشتراک می ورزیدند و با ایشان اظهارهمدردی می کردند.

سیک ها می گویند که با آنها برخورد دوگانه صورت گرفته، چندبارعزم کردند تا درجلسه رییس جمهور اشتراک ورزند؛ اما از ورود آنان جلوگیری صورت گرفت، زمانیکه موعد ملاقات را گرفتند درآن وقت امنیت آنها تامین نشده بود.

گورمیت سنگ که دراین رویداد نسبتا مجروح شده گفت زمانیکه نزدیک محافظین PPS و نیروهای امنیتی رسیدند، اجازه رفتن به آنها داده نشد، برای شان گفته شد که کمی باید انتظار باشند، تا اجازه دریافت کنند.

موصوف علاوه کرد که آنها منتظردریافت اجازه بودند که هدف حمله قرارگرفتند و ۱۵ سيک که اکثر آنان سران قومی بودند، کشته شدند.

نامبرده علاوه کرد: "ما از ادارات امنیتی خیلی ناراض استیم، اقارب ما در آتش می سوختند، نه ما را اجازه می دادند و نه خود همکاری می کردند، اگرآنها کمک می کردند، افراد بیشتر تلف نمی شدند."

از جمع آنها گورجیت سنگ نیز ازعدم همکاری و برخورد نادرست ارگانهای امنیتی شکایت کرد.

موصوف گفت: "ما در نزدیک درمسال در دکان بودیم، اطلاع یافتیم که بزرگان ما درانفجار کشته شده اند، زمانیکه ما دویدیم، نیروهای امنیتی بر ما صدا زدند، سپس سلاح ها را آماده تیراندازی نمودند، حتی فیرنیز کردند، نه ما را اجازه دادند و نه هم خود همکاری کردند."

رگبیرسینگ یکتن ازسران قومی سیک ها، افزون برشکایت از رفتارنادرست ادارات امنیتی گفت که برخی اسناد ملکیت زمین های آنان نیزحریق شده است.

به اساس معلومات نامبرده، آنها قصد داشتند تا اسناد زمین غصب شدۀ شان را به رییس جمهورتقدیم کنند؛ اما به جايی نرسید و ضمن کشته شدن سران قومی اسناد آنها نیزطعمه حریق شد.

نامبرده افزود:  "زمین های ما درسرخرود، خوگیانی، خیوه، بهسود وشهرجلال آبادغصب شده، دوازده قباله بود و یک فرمان رییس جمهورمبنی برزمین جوار درمسال به ما داده شده بود، همه سوختند."

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر