زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کاراعمارساختمان قوماندانی امنیه پکتیا متوقف شده است

کاراعمارساختمان قوماندانی امنیه پکتیا متوقف شده است

author avatar
3 Jul 2018 - 20:55
کاراعمارساختمان قوماندانی امنیه پکتیا متوقف شده است
author avatar
3 Jul 2018 - 20:55

گردیز( پژواک، ۱۲سرطان ۹۷): بنابر دلایل نامعلوم، کار ساخت ساختمان قوماندانی امنیه پکتیا متوقف شده است.

حدود هشت ماه قبل، گروه طالبان، ساختمان قوماندانی امنیه پکتیا را با انفجار یک موتربم گذاری  تخریب کرد. در این رویداد ده ها نظامی و غیر نظامی کشته و زخمی شدند.

در ماه حمل سال جاری، محمد اشرف غنی در سفر دو روزه به گردیز مرکز ولایت پکتیا، یک تعداد از پروژه ها از جمله ساختمان جدید قوماندانی امنیه ولایت را افتتاح کرد.

ویس احمد برمک وزیر امور داخله آن زمان درمورد تاخیر درکار ساخت ساختمان جدید ابراز تاسف کرده بود و گفته بود که  از روند کار نظارت و در مورد بهره برداری زودهنگام این پروژه تلاش خواهد کرد.

بعد از افتتاح رسمی، کار این پروژه چند روز ادامه داشت اما اکنون روند کار به دلایل نا معلوم متوقف شده است.

مل پاسوال گل آقا روحانی قوماندان امنیه پکتیا ۵ سرطان در این زمینه به پژواک گفت  که از علت متوقف شدن این پروژه بی اطلاع است اما بارها تعهداتی به منظور از سرگیری آن صورت گرفته است اما اقدام عملی وجود ندارد.

وی گفت که نبود ساختمان برای قوماندانی، کارهای اداری آن را با مشکلات مواجه کرده است.

روحانی افزود:" دلیل این کار را نمی دانیم، برای ما گفتند که امروز و فردا آغاز می شود اما تا اکنون این کارنشده است، وقت زیاد گذشته باید اکنون کاراعمارساختمان تکمیل می شد و ما کارهای خود را به طورعادی به پیش می بردیم اما توقف آن بر وضعیت تمام ولایت تاثیر گذار است."

همچنان، شمیم خان کتوازی والی پکتیا ضمن انتقاد تند از وزارت امور داخله گفت که ازهشت ماه به این سو نه تنها به ولایت کمک نکرده است بلکه مسؤلیت خود را در قبال پروژه ساختمان قوماندانی نیز ادا نکرده است.

وی گفت:" هشت، نه ماه پیش قوماندانی امنیه ولایت مورد حمله قرارگرفت و از آن وقت تا به حال وزارت امور داخله  هیچ کمک نکرده، به تکرار می گویم که وزارت امور داخله نظر به تعهدی که هشت ماه گذشته سپرده بود و یا کاری را که باید انجام می داد، تا اکنون به طورمطلق هیچ کاری در این زمینه نکرده است."

ازجانب دیگر، سیدجمال آصف خیل رئیس اتحادیه لوی پکتیا می گوید که نبود ساختمان قوماندانی امنیه نه تنها امور پولیس و مراجعین را به تاخیرمواجه کرده است بلکه ساختمان و بلاک های منهدم شده در این حمله هنوزهم به حال خود  باقی گذاشته شده است و این مساله بر روحیه پولیس هم تاثیر سوء می گذارد.

وی گفت:" بدون موجودیت ساختمان، کار قوماندانی امنیه دشوار است و امکان ندارد که امور به شکل منظم پیش برود واقعا جای تاسف است که وزارت امور داخله با پکتیا برخورد دوگانه می کند ور نه اعمار یک ساختمان آن قدر کار سختی نیست."

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر