زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

رئیس جمهور غنی از پیشرفت کار بازسازی”بالاباغ پغمان” دیدن کرد

رئیس جمهور غنی از پیشرفت کار بازسازی”بالاباغ پغمان” دیدن کرد

author avatar
6 Jul 2018 - 14:04
رئیس جمهور غنی از پیشرفت کار بازسازی”بالاباغ پغمان” دیدن کرد
author avatar
6 Jul 2018 - 14:04

کابل (پژواک، ١٥سرطان ٩٧): رئیس جمهورغنی صبح امروز از پیشرفت کار بازسازی بالاباغ پغمان (باغ بهاری شاه امان الله خان) دیدن کرد.

به نقل از خبرنامۀ ارگ که به آژانس خبرى پژواک رسيده ،محمد اشرف غنى رئیس جمهورکشوررا حین بازدید از باغ متذکره، بانوی اول کشور و شماری از اراکین دولتی، همراهی می کردند.

هنگام بازدید رئیس جمهور از بخش های مختلف بالاباغ پغمان، مسئولین مربوطه در مورد قصرها و کوته های مختلف، فضای سبز و جریان ساختمان دیوار احاطه، معلومات ارائه کردند.

خبرنامه حاکيست که رئیس جمهور ضمن مصافحه و احوال پرسی با کارگرانی که عملاً مصروف کانکریت ریزی یکی از قصرهای بالا باغ پغمان بودند، بخاطر تسریع روند بازسازی باغ متذکره و بهره برداری آن در آینده های نزدیک، هدایات لازم صادر نمود و دستور داد که پس از پایان کار بازسازی این باغ، تیم که مرمت و بازسازی را به عهده دارد، برای بازسازی قصر شاهی و سراج العمارۀ جلال آباد، به ولایت ننگرهار برود.

گفتنی است که "بالاباغ پغمان" که بنام باغ بهاری شاه امان الله خان شهرت دارد، به پول شخصی امان الله خان غازی برای سکونت وی و خانواده اش در ایام تابستان و پذیرایی مهمانان داخلی و خارجی اعمار گردید.

اعلیحضرت غازی امان الله خان در سال ۱۳۰۳ در این باغ به عنوان خانۀ ملت، علما، مشایخ، وکلا و اشتراک کنندگان لویه جرگه را دعوت و پذیرایی نمود.

مساحت بالاباغ پغمان ۶۲ جریب بوده و شامل قصرهای حرم سرا، کوتۀ سفید، کوتۀ سرخ، کوتۀ اعلی حضرت، کوتۀ قاشق پنجه، شفاخانه، مکتب مشتری، کارخانه، موترخانه، پیاده خانه، کفترخانه و حوض های آب بازی اند که کاملاً تخریب گردیده بودند و کار بازسازی آن جریان دارد.

 

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر