زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

پیشنهاد ۱۶ شرکت بخاطر اخذ نمرات در پارک صنعتی و زراعتی باریک‌آب تایید شد

پیشنهاد ۱۶ شرکت بخاطر اخذ نمرات در پارک صنعتی و زراعتی باریک‌آب تایید شد

author avatar
8 Jul 2018 - 15:26
پیشنهاد ۱۶ شرکت بخاطر اخذ نمرات در پارک صنعتی و زراعتی باریک‌آب تایید شد
author avatar
8 Jul 2018 - 15:26

کابل (پژواک،۱۷سرطان۹۷): در جلسه شوراى اقتصادى به رياست رئیس جمهورغنی، پیشنهاد ۱۶ شرکت بخاطر اخذ نمرات در پارک صنعتی و زراعتی باریک‌آب، مورد تایید قرارگرفت.

در خبرنامه ارگ که امروز به آژانس خبری پژواک رسیده، آمده است که جلسه شورای عالی اقتصادی تحت ریاست محمد اشرف غنی رئیس جمهور، ظهر امروز(یکشنبه) برگزار شد.

در این جلسه، در مورد توافق‌نامۀ تعدیل قرارداد اکتشافی و تقسیم تولید بلاک های نفتی صندوقلی و مزارشریف(افغان- تاجیک) و گزارش اجراآت در خصوص پارک صنعتی و زراعتی باریک‌آب و پیشنهاد توزیع زمین در این پارک، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

خبرنامه افزوده است که یکتن از مسئولین وزارت معادن و پترولیم در زمینۀ توافق‌نامۀ تعدیل قرارداد اکتشافی و تقسیم تولید بلاک‌های نفتی صندوقلی و مزارشریف(افغان- تاجیک) معلومات داد .

سپس رئیس‌جمهورغنی، با درنظرداشت دیدگاه های اعضای جلسه، تعدیل مذکور را مورد تایید قرار داد.

رئیس‌جمهور، به وزارت معادن هدایت داد که یک طرح خودکفايی واضح را در مورد تفحصات مواد نفتی تهیه کند؛ زیرا مواد نفتی از ضروریات اساسی نیروهای امنیتی و دفاعی کشور است که باید تا اندازه يى از امکانات خود ما تأمین شود.

بعداً، گزارش اجراآت در خصوص پارک صنعتی و زراعتی باریک‌آب و پیشنهاد توزیع زمین در این پارک، از سوی یکتن از مسئولین وزارت صنعت و تجارت به جلسه ارائه گردید.

وی گفت که در پارک صنعتی و زراعتی باریک‌آب، ۶۲ در صد کار اسفالت سرک‌ها، ۴۸ در صد آبرسانی، ۷۰ در صد سیستم فاضلاب و ۱۸ در صد کار اعمار شبکه برق‌رسانی به اتمام رسیده است.

موصوف گفت: "مساحت این پارک ۱۰۲۵ جریب زمین بوده که ۳۹ شرکت سرمایه‌گذار تقاضای اخذ نمره نموده و اسناد خود را به مراجع مربوطه سپرده اند که در مجموع۱۴۴ جریب زمین از سوی این شرکت ها، تقاضا شده است."

کمیتۀ تخصصی  پارک صنعتی و زراعتی باریک‌آب، پس از بررسی درخواست شرکت های متذکره، ۱۶ شرکت متقاضی را واجد شرایط اخذ زمین دانست.

از سويی هم داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت گفت: "ماهیت این پارک که صنعتی و زراعتی است، باید تغییر نکند و در رابطه به اسناد شرکت های متقاضی، سهولت ایجاد شود تا سرمایه‌گذاران افغان بخاطر سرمایه‌گذاری در داخل کشور، مورد تشویق قرار گیرند."

همچنان اشتراک کنندگان در رابطه به شرکت‌هايی که به صورت سنتی تولیدات دارند و از تجربۀ خوب در این خصوص برخوردار هستند؛ اما به دلیل داشتن مشکلات در قسمت خانه‌پُری فورم‌ها و اسناد نمی‌توانند زمین را در این پارک به دست آورند، تاکید کردند که به منظور رفع این مشکل، یک نهاد مشوره‌دهی ایجاد گردد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر