زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

اتحادیه اروپا: از پروسۀ صلح به رهبری افغان ها حمایت می کنیم

اتحادیه اروپا: از پروسۀ صلح به رهبری افغان ها حمایت می کنیم

author avatar
11 Jul 2018 - 17:33
اتحادیه اروپا: از پروسۀ صلح به رهبری افغان ها حمایت می کنیم
author avatar
11 Jul 2018 - 17:33

کابل(پژواک،٢٠سرطان۹۷): نمایندۀ خاص اتحادیه اروپا از پروسۀ صلح به‌رهبری افغان‌ها حمایت کرد و صدراعظم ناروى، حمايت کشورش با افغانستان را درعرصه‌های مدیریت آب و مذاکرات برای صلح، اظهار داشت.

در خبرنامۀ ارگ که به آژانس خبری پژواک ارسال شده، آمده است که محمداشرف غنی رئیس‌جمهور، با خانم فدریکا موگرینی مسئول روابط خارجی و نمایندۀ خاص اتحادیۀ اروپا، در دومین روز سفر در بلجیم دیدار کرد.

دراین دیدار هر دو طرف پیرامون موضوعات مختلف به‌ویژه انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی‌ها، آموزش‌های حرفه‌یی، حمایت از زنان، مبارزه با تروریزم و شبکه‌های اقتصاد جرمی، بحث و تبادل نظر کردند.

موگرینی اعلان آتش‌بس را از سوی دولت افغانستان در جهت تأمین صلح و ثبات گام ارزنده خوانده، گفت که اتحادیۀ اروپا از پروسۀ صلح به‌رهبری و مالکیت افغان‌ها حمایت می‌کند و در کنار حکومت و مردم افغانستان باقی خواهد ماند.

همچنان وی از دستاوردها و تلاش‌های حکومت افغانستان در بخش‌های مختلف، به‌خصوص تحرک و اتصال منطقه‌یی، ترانزیت، همکاری‌های اقتصادی، پروژه‌های بزرگ و توسعۀ تجارت، ستایش نمود.

در اخیر، رئیس‌جمهور غنی از کمک و همکاری‌های اتحادیه اروپا با افغانستان قدردانی‌ کرده است.

وی ضمن تاکید بر حضور ناظرین بین المللی در انتخابات پیش رو گفت که حضور ناظرین بین‌المللی، برای شفافیت روند برگزاری انتخابات مهم میباشد.

طبق يک خبر ديگر، محمداشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان، قبل از ظهر امروز در شهر بروکسل با ایرنا سولبرگ صدراعظم ناروی ديدارکرد.

درخبرنامه ارگ که به پژواک رسيده گفته شده که هردوطرف در مورد گسترش همکاری‌های دوجانبه، مسایل منطقوی، تأمین امنیت، پروژه های انکشافی و پروسۀ صلح، بحث و تبادل نظر کردند.

در این دیدار، صدراعظم ناروی ضمن حمایت از پروسه صلح تحت رهبری و مالکیت افغان‌ها، از ابتکار آتش‌بس رئیس‌جمهور ستایش کرده، گفت که کشورش در عرصه‌های مدیریت آب و مذاکرات برای صلح، آمادۀ هرگونه همکاری می‌باشد.

صدراعظم ناروی، از اقدامات حکومت در زمینۀ آوردن اصلاحات و مبارزه با فساد قدردانی کرد و تاکید نمود که کشورش به همکاری های خویش با افغانستان، در چوکات ماموریت حمایت قاطع ادامه می دهد.

در مقابل، رئیس جمهور غنی از آموزش هايی که نیروهای ناروی در چوکات ماموریت حمایت قاطع به نیروهای امنیتی و دفاعی فراهم کرده اند و همچنان از حمایت و کمک آن کشور در عرصه های مختلف با افغانستان، تشکر نمود.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر