زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

ولسى جرگه تظاهرات شمال کشور را بررسى مى کند

ولسى جرگه تظاهرات شمال کشور را بررسى مى کند

author avatar
11 Jul 2018 - 18:57
ولسى جرگه تظاهرات شمال کشور را بررسى مى کند
author avatar
11 Jul 2018 - 18:57

کابل (پژواک، ٢٠ سرطان ٩٧): ولسى جرگه به دو کمیسیون وظيفه داد تا چگونگى بازداشت "نظام الدين قيصارى" و تظاهرات هواخواهان او را بررسی کند.

 وزارت دفاع، اخيراً گفته است که نظام الدين قيصارى قوماندان افراد مسلح غيرمسئول در فارياب، محمدداوود مبارز کسى که در پرچمن فراه سلاح و پوسته ها را به مخالفين مسلح دولت فروخته بود، رحيم الله يک تن از قوماندان مسلح غيرمسئول در ارزگان و نادرشاه متهم به قاچاق سنگ هاى گران بها و مواد مخدر در بدخشان،  بازداشت و به څارنوالى معرفى شده است.

اما شمارى از مردم در شمال کشور، در اعتراض به بازداشت قيصارى که حين آن سه تن از افراد قيصارى کشته و پنج تن ديگر زخمى شده بودند، دست به تظاهرات زده، خواستار رهايى قيصارى شده اند.

اين تظاهرات با خشونت همراه بوده است. مظاهره کننده گان دفتر مقام ولايت را به آتش کشيدند و سه تن از مظاهره کننده ها نیز کشته شده اند.

قيصارى، قوماندان امنيه ولسوالى قيصار و نماينده جنرال عبدالرشيد دوستم معاون اول رياست جمهورى در امور نيروهاى خيزش مردمى (نيروهاى مسلح طرفدار دولت) است.

همایون همایون نایب اول ولسى جرگه، در نشست امروز اين جرگه در اين مورد گفت: «ما نمی توانیم قضاوت بکنیم که قیصاری مجرم است یا نی، سلاحی که نزد قیصاری بود از سوی حکومت توزیع شده است، باید یک هیات از طرف ولسی جرگه برود و قضیه را به شکل جدی بررسی کند تا وکلا قضاوت درست کنند.»

او  خطاب به اعضای جرگه گفت: «مسئله فاریاب و تظاهرات در شمال را دست کم نگیريد، امکان دارد که مشکل زیاد شود و دیگر ولایات را دچار مشکل کند.»

وى کميسيون هاى امور دفاعى و امور امنيت داخلى ولسى جرگه و نماينده گان مردم فارياب در اين جرگه را توظيف نمود تا هر چه زودتر به فارياب سفر کنند و چگونگى بازداشت قيصارى و تظاهرات را بررسى کنند.

 اين درحاليست که طى ٩ روز گذشته، درپى بازداشت نظام الدين قيصارى نماينده ويژه جنرال عبدالرشيد دوستم معاون اول رياست جمهورى توسط نيروهاى امنيتى، صدها تن در ولايات باميان، فارياب، جوزجان، سرپل، بلخ و تخار به جاده ها ريخته و دست به تظاهرات زده بودند.

امروز نيز شمار زيادى ازهواداران جنبش ملى درفارياب وسرپل، طى اعتراضى دروازه هاى دفاترکميسيون انتخابات در ولايت شان را بستند و تذکره هاى ستيکرزدۀ خود را آتش زدند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر