زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“پروسۀ درج معلومات رای دهندگان در دیتابیس به کُندی پیش می رود”

“پروسۀ درج معلومات رای دهندگان در دیتابیس به کُندی پیش می رود”

author avatar
11 Jul 2018 - 16:58
“پروسۀ درج معلومات رای دهندگان در دیتابیس به کُندی پیش می رود”
author avatar
11 Jul 2018 - 16:58

کابل (پژواک،۲۰سرطان ۹۷): برخی نهادهای ناظر در انتخابات، روند درج معلومات بیش از ۲۵۰ هزار رای هنده را در یک ماه گذشته اندک خوانده می گویند که اگر کار به همین منوال ادامه پیدا کند، بالای فعالیت های بعدی کمیسیون انتخابات تاثیر منفی می گذارد.

یوسف رشید رئیس اجرایی مؤسسه انتخابات آزاد و عادلانۀ افغانستان (فیفا)، از کُندی درج معلومات رای دهندگان در سیستم انتقاد کرده گفت که اگر کار به همین گونه ادامه يابد، ناممکن است که انتخابات در زمان معین برگزار گردد.

وی، درج معلومات حدود ۹ میلیون رای هنده را قبل از تاریخ ۲۳ اسد مهم خوانده، گفت که با تاسف از آغاز کار بانک معلوماتی رای دهندگان تاکنون بیش از یک ماه می گذرد؛ اما تنها  معلومات بیش از ۲۵۰ هزار تن درج سیستم شده است.

موصوف افزود که نظر به ظرفیت کمیسیون و فاصله محدودی که به اعلام ليست ثبت نام رای دهندگان، باقی مانده است، ممکن نیست که کمیسیون انتخابات، معلومات همۀ ثبت نام کنندگان رای دهی را در وقت معينه درج سیستم کند.

رشید گفت که اگر فهرست رای دهندگان به تاریخ ۲۳ اسد( حدود يکماه ديگر) منتشر نشود، بالای فعالیت ها و مراحل بعدی انتخابات تاثیر منفی می گذارد.

شماری از نهادهای دیگر ناظر بر انتخابات نیز از کُندی روند درج معلومات رای دهندگان در دیتابیس انتقاد کرده می گویند که اگر کمیسیون انتخابات، بخاطر سرعت در این روند توجه لازم را مبذول ندارد، انتخابات در زمان از قبل تعیین شده برگزارنخواهد شد .

سيد ابراهيم سادات رئيس تکنالوژی معلوماتی کميسيون مستقل انتخابات، به آژانس خبرى پژواک گفت که مرکز درج معلومات رای دهندگان، از یک ماه بدینسو معلومات نزدیک به ۳۰۰ هزار رای دهنده ثبت شده را درج بانک معلومات کرده است.

وی، در پاسخ به اینکه آیا ممکن است که معلومات همه ثبت نام کنندگان رای دهی تا قبل از تاریخ اعلام فهرست رای دهندگان، درج سیستم شود؟ گفت که در حال حاضر ۲۰۰ کارمند عملاً در این بخش کار می کند و تلاش ها بر این است که حدود ۶۰۰ کارمند دیگر هم استخدام شود تا بتوانند فهرست ثبت نام رای دهندگان را در زمان از قبل تعیین شده اعلام کنند.

موصوف، هدف از ايجاد اين مرکز را تهيۀ دقيق فهرست رای دهندگان، جلوگيری از ثبت نام تکراری توسط يک تذکره و جلوگيری از ثبت نام افراد زير سن عنوان کرد.

قابل ذکر است که بانک معلوماتى راى دهندگان، از ۱۲ جوزاى سال روان به فعالیت آغاز کرده است و در این مدت توانسته است که معلومات بیش از ۲۵۰ هزار رای دهنده ثبت شده را درج دیتابیس کند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر