زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

حکومت: به متضررين حادثۀ پنجشير عاجل رسيده گى شود

حکومت: به متضررين حادثۀ پنجشير عاجل رسيده گى شود

author avatar
12 Jul 2018 - 12:39
حکومت: به متضررين حادثۀ پنجشير عاجل رسيده گى شود
author avatar
12 Jul 2018 - 12:39

پاراخ (پژواک، ٢١ سرطان ٩٧): رییس جمهور و رییس اجرایی، ضمن ابراز همدردى با آسيب ديده گان رويداد شب گذشته ولايت پنجشير، به مراجع ذيربط هدايت رسيده گى عاجل به متضررين اين حادثه داده اند.  

به اساس معلومات قوماندانى امنيه پنجشیر، در نيمه هاى شب گذشته از اثر لغزش کوه و سرازيرشدن آب يک حوض طبيعى، حدود ٣٦٠ منزل مسکونى، دکان و مسجد در قريه پيشغور ولسوالى حصه اول پنجشير تخريب شده و ١٤ تن در اين رويداد جان باخته اند.

در اعلاميه دفتر سخنگوى رياست جمهورى آمده است که محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان با اظهار همدردى با آسيب ديده گان، مراتب همدردی و تسلیت خویش را به خانواده های قربانیان این رویداد المناک ابراز نموده و از بارگاه ایزد متعال برای آنان صبر و شکیبایی آرزو کرده است.

منبع مى نويسد، رئیس جمهور غنی که در حال حاضر در یک سفر رسمی در کنفرانس سران سازمان ناتو در بروکسل بسر می برد، با آگاهی از این حادثه المناک، به مسئولین ملکی و نظامی هدایت داده است که به زودترین فرصت از طریق زمین و هوا، در قسمت رسانیدن مواد غذایی و سایر کمک هاى اولیه به آسیب دیده گان و نجات آن عده از باشنده هاى محل که در زیر آوارها  گیر مانده اند، اقدام نمایند.

همچنان در اعلامیه ریاست اجرایى در پیوند به اين حادثه آمده است که داکتر عبدالله عبدالله رييس اجرايى حکومت، نيز ضمن ابراز تاثر از اين حادثه گفته است که به مسوولان ولایت، وزارت‌‌ها و اداره ملی رسیده گی به حوادث هدایت داده است تا در همکاری و همآهنگی کامل به‌ گونه فوری به اطلاع رسانی و نجات مردم بپردازند و از تلفات و خسارات بیشتر حادثه جلوگیری نمایند.

عبدالله گفته است:«حادثه طبیعی پنجشیر را با نگرانی دنبال می‌ کنیم و امیدواریم در این لحظات دشوار با همکاری و تدبیر از آسیب‌ های احتمالی بکاهیم و به آسیب ‌دیده‌ گان به موقع رسیدگی نماییم. »

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر