زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“قرار است هياتى حکومت پيشنهادات جديد غنى را امشب با دوستم شريک نمايد”

“قرار است هياتى حکومت پيشنهادات جديد غنى را امشب با دوستم شريک نمايد”

author avatar
12 Jul 2018 - 17:39
“قرار است هياتى حکومت پيشنهادات جديد غنى را امشب با دوستم شريک نمايد”
author avatar
12 Jul 2018 - 17:39

کابل (پژواک، ٢١سرطان ٩٧) : يک منبع نزديک به جنبش ملى افغانستان ميگويد که قراراست هياتى حکومت افغانستان پيشنهادات جديد رييس جمهور غنى را امشب با جنرال دوستم شريک نمايد .

سروردانش معاون دوم رياست جمهورى سه روز قبل درحاشيه اشتراک درمراسم تحليف رييس جمهورترکيه با جنرال عبدالرشيد دوستم ديدار وگفتگو کرد.

اين منبع که نخواست نامش درگزارش ذکرشود به آژانس خبرى پژواک گفت که هياتى به رياست سرور دانش معاون دوم رياست جمهورى که درترکيب آن فيض الله ذکى وزيرکارواموراجتماعى ويک مقام ارشد ازارگ رياست جمهورى درملاقات اول با جنرال دوستم نتوانستند قناعت  معاون اول رياست جمهورى را حاصل کنند .

وى افزود .در دور اول آنها به تفاهم نرسیدند؛ اما زمانی که رئیس جمهور به بروکسل سفر کرد، وتظاهرات در ولایات مختلف دراعتراض به بازداشت قيصارى اوج گرفت و رئیس جمهور به سرور دانش گفته است که بارديگر با جنرال دوستم ملاقات وديدار کند .

موصوف درخصوص جزييات ديدارنخست دوتن ازمعاونان رياست جمهورى گفت: "زمانی که دانش نزد دوستم رفت و گفتند که حکومت می خواهد نظام الدین قیصاری آزاد شود ولی در کابل باشد؛ اما دوستم آن را قبول نه نمود واصرارورزيد که قیصاری بخاطر تامین امنیت درولايات شمال کشورموثر است و باید دوباره به فارياب برود."

منبع افزود: "تاکنون کدام تفاهم نهایی صورت نگرفته؛ اما امشب قرار است که دانش، ذکی و یک نماینده دیگر از ارگ، بار ديگربا دوستم دیدار کنند و پیشنهادات تازه رئیس جمهور را با وى مطرح کنند."

منبع در مورد برگشت جنرال دوستم ازترکيه به کشور چیزی نگفت؛ اما افزود که اگر دوستم با هیئتی که امشب دیدار می داشته باشند به تفاهم نهایی برسد پس از در مورد آمدنش تصمیم خواهد گرفت.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر