زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

نمایشگاه تجاری و سرمایه گذاری میان تجار افغان و سایر کشورها درهند برگزار می شود

نمایشگاه تجاری و سرمایه گذاری میان تجار افغان و سایر کشورها درهند برگزار می شود

author avatar
12 Jul 2018 - 17:54
نمایشگاه تجاری و سرمایه گذاری میان تجار افغان و سایر کشورها درهند برگزار می شود
author avatar
12 Jul 2018 - 17:54

کابل (پژواک،٢١ سرطان ٩٧): ادارۀ انکشافی بین المللی امریکا، اعلام داشت که تا دو ماه دیگر دومین نمایشگاه تجاری و سرمایه گذاری تحت نام «مسیری به سوی رفاه» میان تجار افغانستان و سایر کشورها در شهر ممبئی هندوستان برگزار می شود.

لورین ستوردارد (Loren Storddard) رئیس بخش رشد اقتصادی ادارۀ انکشافی بین المللی ایالات متحده امریکا، امروز حین آغاز روند ثبت نام تجار افغان برای شرکت در نمایشگاه یادشده گفت که نمایشگاه ممبئی یک فرصت بین المللی است که افزون بر تاجران افغان و هند، تاجران سایر کشورها نیز شرکت خواهند کرد.

موصوف افزود که در نمایشگاه امسال بخش های تعلیم و تربیه، صحت، معادن و انرژی نیز در نظر گرفته شده است که سال گذشته وجود نداشت.

به گفته او، این نمایشگاه که از ١٢-١٥ سپتمبر سال روان میلادی (٢١- ٢٤ اسد ١٣٩٧) در ممبئی برگزار می شود، علاقمندان می توانند، سر از امروز (٢١ سرطان) اقدام به ثبت نام کنند.

جان بس (John Bass) سفیر ایالات متحده امریکا برای افغانستان، در این مراسم گفت که امریکا خواستار یک افغانستان موفق می باشد و کشورش متعهد به ایجاد فرصت های مناسب برای تمام افغان ها می باشد تا در یک فضای صلح آمیز و باعزت در کنار هم زنده گی کنند.

موصوف افزود: «تمامی تلاش های ما برای آینده بهتر در افغانستان است و برای رسیدن به موفقیت نیاز به فراهم شدن شرایط آن می باشد تا اقتصاد این کشور رشد کند و به جای آن که افغان ها به خارج بروندؤ ما کمک می کنیم تا خواب های شان به حقیقت مبدل شود.»

به گفتۀ وى، از افغانستان در اذهان جهانی تصور غلط و نادرست تداعی می شود که گویا این کشور غرق در خشونت و دربدری است، در حالی که چیزهای در این کشور از قبیل، قالین، میوه خشک و تازه و مزه دار وجود دارد که اگر تمامی آن ها یکجا شود، یک دستاورد بزرگ به دست می آید.

او علاوه کرد، امریکا اینجاست تا افغان ها اقتصاد خود را رشد بدهند و فرصت های بیشتر را فراهم سازند تا زنده گی مردم تغییر کند و به خودکفایی برسند.

عادله راز معین همکاری های اقتصادی وزارت امور خارجه گفت که دولت شریک سکتور خصوصی است تا با شناسایی چالش ها، یک راه حل را جستجو کند.

به گفتۀ موصوف، برای بیرون رفت از این چالش ها شرکای بین المللی نیز اهداف سکتور خصوصی را شناسایی و آن ها را کمک کنند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر