زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“کاروان مردمی صلح”در برابر سفارت پاکستان تحصن کردند

“کاروان مردمی صلح”در برابر سفارت پاکستان تحصن کردند

author avatar
12 Jul 2018 - 17:17
“کاروان مردمی صلح”در برابر سفارت پاکستان تحصن کردند
author avatar
12 Jul 2018 - 17:17

کابل (پژواک،۲۱ سرطان ۹۷):اعضاى "کاروان مردمی صلح" درادامۀ حرکت های صلح خواهانه خود  امروزدر برابر سفارت پاکستان مقيم کابل تحصن کردند وتاکید مى کنند که اگر کشورهاى حامى تروريزم از مداخله درامور افغانستان دست نکشند،اين آتش روزى دامنگيرخودشان خواهدشد.

بسم الله وطندوست يکتن از اعضای کاروان صلح مردمی، به پژواک گفت که تحصن آنان امروز در مقابل سفارت روسيه خاتمه يافت و حرکت بعدی شان را در مقابل سفارت پاکستان مقيم در کابل آغاز کردند.

وی،در کنار شماری از کشورها، پاکستان و ايران را نيز در جنگ افغانستان دخيل خوانده، گفت: "پاکستان در عقب هر انفجار و انتحاری دست دارد به همين دليل در مقابل سفارت اين کشور تحصن کرديم تا از دولت و مردم اين کشور بخواهيم که از مداخله در امور افغانستان دست بکشند."

موصوف می گويد که پاکستان و ايران بخاطر منافع شخصی، اهداف سياسی و اقتصادی شان در افغانستان دست درازی می کنند، آنان بايد بدانند که اگر از مداخلات و فرستادن تروريستان دست نکشند، روزی اين آتش به کشورهای خود شان نيز سرايد خواهد کرد.

وطندوست درپاسخ به اينکه در نتيجه تحصن شان در مقابل سفارت روسيه کدام دستاورد داشتند يا خير؟ گفت که سفارت روسيه ارتباطش را با طالبان تائيد کرد؛ اما می گويد که با طالبان بخاطری ارتباط بر قرار کرده اند تا از جنگ دست بکشند و با حکومت افغانستان صلح کنند.

او تصريح کرد: "سفير روسيه ما را به داخل سفارت دعوت کرد، اما ما به داخل سفارت نرفتيم و سفير هم به دليل مشکلات امنيتی نزد ما نيامد؛ اما طی نامه ی از حرکت ما حمايت کرد و اين حرکت را نخستين حرکت مردمی در افغانستان خواند."

پيش از اين کاروان مردمى صلح در برابر دفتر يوناما و سفارت امريکا مقيم کابل نيز تحصن نموده بودند.

ازسوى هم در خبرنامه سفارت روسيه که يک کاپى آن به دسترس آژانس خبرى پژواک رسيده درواکنش به تحصن کاروان صلح مردمى گفته شده که روسيه از تلاش های مردم و حکومت افغانستان در راستای تأمين ثبات در اين کشور حمايت می کند.

 سفارت روسيه مى گويد: "معتقديم که «کاروان صلح» همزمان با تحصن های دوامدار اعضای خود و با درخواست تأمين صلح در افغانستان، می تواند سهم بزرگی در امر برقراری گفتگو ها با طالبان داشته باشد،روسيه بدون قيد و شرط خواهان و طرفدار يک افغانستان قوی، مستقل و عاری از تروريزم و مواد مخدر می باشد. ما همچنان می خواهيم که مردم افغانستان خوشبخت بوده و در پرتو شکوفايی اقتصادی و ثبات سياسی در وطن شان به آينده خود اطمينان داشته باشند."

در خبرنامه اين سفارت همچنان گفته شده :"اميدواريم، اقدامات مردمی که مبتکرين آن واقعاً غيرنظاميان اند که از بين مردمان خسته از جنگ برخاسته و در آرزوی تأمين صلح در کشور خود بسر می برند، روزی بتوانند همه طرف های درگير را تشويق نمايند تا برای جستجوی راه های سازش و مصالحه به منظور تأمين يک آينده مشترک با سعادت برای همه اقدام نمايند."

ازسوى هم سفارت روسيه مقيم کابل گفته هاى را که گويا اينکشور در افغانستان جنگ نيابتى را به راه انداخته است رد نموده و تاکيد مى کند که روسيه قاطعانه با استفاده از خاک افغانستان توسط هر کسی که بر ضد منافع ساير کشور ها باشد، مخالفت کرده است.

در بخش دیگرخبرنامه سفارت روسيه گفته شده که اينکشور به سياست مسالمت آميز و شفاف خود در قبال افغانستان ادامه داده و بر آمادگی خود هم با حکومت افغانستان و هم با همکاران بين المللی آن برای گفتگو های سازنده و طرح ريزی تدابير مؤثر غرض جلوگيری از خون ريزی های بيشتر در اين کشور تأکيد می کند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر