زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

شورای ولایتی کندهار به حمایت از تظاهرات شمال نشست برگزار کرد

شورای ولایتی کندهار به حمایت از تظاهرات شمال نشست برگزار کرد

author avatar
14 Jul 2018 - 18:53
شورای ولایتی کندهار به حمایت از تظاهرات شمال نشست برگزار کرد
author avatar
14 Jul 2018 - 18:53

کندهار (پژواک، ۲۳ سرطان ۹۷): شورای ولایتی کندهار، به حمایت از تظاهرات شمال نشستی را دایرنمود که صدها تن در آن اشتراک ورزیده بودند.

در شمال کشور، بعد از آن مظاهرات راه اندازی شد که نیروهای امنیتی، نظام الدین قیصاری را بازداشت کرد. قیصاری قوماندان امنیه  ولسوالی قیصار و در امور نیروی خیزش های مردمی، نماینده جنرال عبدالرشید دوستم است.

این تظاهرات که از ده روز گذشته بدینسو در ولایت های بامیان، فاریاب، جوزجان، سرپل، بلخ و تخار ادامه دارد، بعضاً به خشونت نیز گرایيده است.

بدین ارتباط امروز در شورای ولایتی کندهار یک جلسه دایرشد.

سخنرانان نشست که بیشتر شان اعضای شورای ولایتی بودند، تظاهرات راه اندازی شده در شمال را نگران کننده عنوان کردند و سران حکومت را به بی ثباتی متهم نمودند.

حاجی سیداجان خاکریزوال رییس شورای ولایتی کندهار، مسئولین حکومت را به ایجاد بی ثباتی متهم کرد و گفت که آنها از فتنه اندازی درکشور ابا ورزند.

موصوف علاوه کرد که این کشور مربوط یکتن نیست، بلکه همه جان فشانی نموده اند.

نامبرده خواهان استعفاى زمامداران امورشد و از خارجی ها خواست تا حکومت موقت را ایجاد کنند.

نعمت الله شیردلی عضو دیگر شورای ولایتی، با اشاره به تظاهرات آغازشده در شمال گفت که دولت این کشور را به سوی تجزیه سوق ندهد.

موصوف علاوه کرد که این کشور خانه مشترک همۀ ماست، اینکه رییس جمهور به اقدام مبادرت می ورزد و مردم آرام نشسته باشند، سران حکومت باید درهر حالت با آنان مشوره نمایند و سپس فیصله کند.

فدامحمد افغان عضو دیگر شورای ولایتی گفت که هر دو مسئول حکومت از روز نخست به طرف ناکامی درحرکت اند و در نتیجه کارهای خود، کشور را به سوی خونریزی سوق کرد، نه امنیت و نه هم اصلاح را آورد.

نامبرده سران حکومت را با دخالت در معاملات سیاسی متهم کرده و افزود که بسا اوقات به نام های مختلف رقیبان خویش را سرکوب می کنند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر