زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“ادعاى بدرفتارى با افراد بازداشت شده در فارياب با جديت بررسى ميشود”

“ادعاى بدرفتارى با افراد بازداشت شده در فارياب با جديت بررسى ميشود”

author avatar
15 Jul 2018 - 18:57
“ادعاى بدرفتارى با افراد بازداشت شده در فارياب با جديت بررسى ميشود”
author avatar
15 Jul 2018 - 18:57

کابل (پژواک، ٢٤ سرطان ٩٧): لوى څارنوالى ميگويد که ادعاى بدرفتارى با افراد بازداشت شده در ولايت فارياب را به طور جدى و در مطابقت با قوانين، بررسى همه جانبه مى نمايد.

در اعلاميه اى که از سوى اين اداره به آژانس خبرى پژواک مواصلت ورزيده، آمده است که در رسانه‎ها و صفحات اجتماعی، ادعاها و شکایاتی مبنی بر بدرفتاری و شکنجهٔ افراد در هنگام دستگیری در ولایت فاریاب به نشر رسیده است.

منبع افزوده است که ادارهٔ لوی­ څارنوالی با توجه به مسئولیت و مکلفیت دولت جمهوری اسلامی افغانستان به رعایت حقوق و آزادی های افراد، و التزام آن به قوانین نافذه و ایفای تعهدات بین المللی، ادعاهای بدرفتاری و شکنجه را به طور جدی و در مطابقت با قوانین کشور، بررسی همه جانبه نموده و گزارش اجراآت خود را در اختیار عموم و نهاد‎های ذیربط قرار خواهد داد.

منبع علاوه کرده است که ادارهٔ لوی­ څارنوالی، ضمن قدردانی از فداکاری‎های بی­نظیر نیروهای دفاعی و امنیتی کشور، متوقع است که در جریان اجرای وظایف دفاع و تامین امنیت این سرزمین، ملزم به رعایت حقوق، عزت و کرامت شهروندان می باشند که در صورت نقض قوانین  کشور، نهاد‎‎های عدلی و قضایی مکلف به رسیدگی و تطبیق عدالت اند.

لوى څارنوالى گفته است که دولت جمهوری اسلامی افغانستان با تصویب کود جزا، قانون منع شکنجه و الحاق به پروتوکل اختیاری کنوانسیون منع شکنجه و مجازات ظالمانه، تعهد جدی خود را برای محو این پدیده نشان داده است.

منبع نوشته است که با توجه به همین اقدامات و تعهدات، برای نخستین بار قضایای مربوط به شکنجه از سوی نهاد‎های عدلی و قضایی، مورد پیگیری قرار گرفته و مجرمین آن مواخذه و مجازات شده اند.

حکومت، در پيوند به نشر ويديوى بازداشت شده گان در فارياب گفته است که هر نوع رفتار نیروهای امنیتی و دفاعی کشور را که در مغایرت با اصول و قوانین نافذۀ کشور باشد، به هیچ وجه قابل قبول نمی داند.

در اعلاميۀ ارگ که روز گذشته نشر شد نيز در پيوند به نشر ويديوى بازداشت شده گان در فارياب گفته شده بود که هر نوع رفتار نیروهای امنیتی و دفاعی کشور را که در مغایرت با اصول و قوانین نافذۀ کشور باشد، به هیچ وجه قابل قبول نمی داند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر