زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

قيمت مواد سوخت در کابل به دليل تظاهرات در شمال کشور افزايش يافته است

قيمت مواد سوخت در کابل به دليل تظاهرات در شمال کشور افزايش يافته است

author avatar
15 Jul 2018 - 17:06
قيمت مواد سوخت در کابل به دليل تظاهرات در شمال کشور افزايش يافته است
author avatar
15 Jul 2018 - 17:06

کابل (پژواک، ٢٤ سرطان ٩٧): به دنبال ناامنى ها و تظاهرات در شمال کشور، قيمت تيل و گاز مايع در شهرکابل، امروز نسبت به شبنه گذشته افزايش يافته؛ اما قيمت برنج، بوره و طلا کاهش پيدا کرده است.

عبدالهادى يک تن از کارکنان تانک تيل وزيرآباد شهرکابل، به آژانس خبرى پژواک گفت که امروز نسبت به شنبه گذشته، قيمت يک ليتر پترول از ٥٤ به ٥٥ افغانى و يک ليتر ديزل از ٤٦ به ٤٧ افغانی افزايش يافته است.

همچنان احمد جاويد يک تن از گاز فروشان سرک چهارم تايمنى این شهر گفت که امروز نسبت به شنبه گذشته، قيمت يک کيلو گاز مايع از ٦٠ به ٦٢ افغانى افزايش يافته است.

هردو فروشندۀ يادشده مى گويند که نا امنى ها و تظاهرات اخير در شمال کشور، به قيمت گاز و تيل اثر داشته است؛ زيرا مقدار زياد تيل و گاز مايع، از مسير شمال وارد کشور مى شود و در اين اواخر، شمارى از تجار به دليل ناامنى ها واردات گاز و تيل را کاهش داده اند.

از حدود دو هفته به اين سو، برخى باشنده هاى ولايات شمال و شمالشرق کشور، در اعتراض به بازداشت نظام الدين قيصارى نماينده ويژه جنرال عبدالرشيد دوستم معاون اول رييس جمهور از سوى نيروهاى دولتى، دست به تظاهرات زده و بنادر آقينۀ فارياب، شيرخان بندر کندز و حيرتان بلخ را مسدود کرده اند.

در بين مواد خوراکى، قيمت آرد قزاقى کمى افزايش و قيمت بوره و برنج کاهش يافته است.

فضل الرحمن ريیس اتحادیۀ تاجران مواد خوراکۀ شهر کابل گفت که امروز نسبت به ١٦ سرطان، قيمت فروش عمدۀ پنجاه کيلو گرام آرد قزاقى از ١١٦٠ به ١١٩٠ افغانى افزايش يافته است.

اما موصوف گفت که امروز نسبت به هشت روز قبل، قيمت فروش عمدۀ  ٤٩ کيلوگرام بورۀ ميده دانه پاکستانى، از ١٦٠٠ به ١٥٧٠ افغانى، و ٢٤ کيلوگرام برنج سيله اول پاکستانى از ٢١٠٠ به ٢٠٠٠ افغانى کاهش يافته است.

موصوف افزود که  قيمت بوره و برنج به دنبال کاهش قیمت آن در پاکستان، در بازارهاى شهر کابل نيز کاهش يافته است.

اما قيمت روغن بدون تغيير باقى مانده است.

به گفته عبدالرحمن، امروز چون هشت روز قبل قيمت  ١٦ لیتر روغن خورشيد ١٠٢٠ افغانى مى باشد.

همچنان به گفتۀ نوراحمد خيرخواه يک تن از چاى فروشان مندوى اين شهر، امروز چون شنبه گذشته؛ يک کيلوگرام چاى سبز اندونيزيايى را ٢٨٠ افغانى و يک کيلوگرام چاى سياه افريقايى را ٣٠٠ افغانى مى فروشد.  

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر