زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

هشت فرد مُلکی از جمله يک دخترجوان در فارياب کشته شدند

هشت فرد مُلکی از جمله يک دخترجوان در فارياب کشته شدند

author avatar
15 Jul 2018 - 16:27
هشت فرد مُلکی از جمله يک دخترجوان در فارياب کشته شدند
author avatar
15 Jul 2018 - 16:27

ميمنه(پژواک،٢٤سرطان٩٧): منابع محلی در ولسوالی شیرین تگاب فاریاب می گویند که مخالفان مسلح در اين ولسوالى، در محلات و خانه هاى مسکونى سنگر گرفته اند و اين امر، سبب شده تا درشليک نيروهاى امنيتى، بيشتر به افراد ملکى آسيب برسد.

يک منبع معتردولتى که نخواست نامش گرفته شود، به آژانس خبرى پژواک گفت که یکماه میشود نیروهای دولتی، به منظور پاکسازی ولسوالى شيرين تگاب از وجود مخالفان مسلح، عملياتى را آغاز نموده اند.

منبع افزود که مخالفان مسلح، هم محلات مسکونی و خانه های مردم را سنگر ساخته اند و بالای نیروهای دولتی فیر می کنند و  سپس محلی که فیر میشود زیر آتش توپ، هاوان، راکت و سلاح های دیگر نيروهاى امنيتى قرار مى گيرد، که اين امر سبب مى شود تا تلفات جانى و خسارات مالى بيشتر به افراد ملکى وارد گردد.

به گفته اين منبع دولتى، در ۲۴ ساعت گذشته پنج فرد ملکی ازجمله یک دختر ۱۸ ساله در قریه تورتکول، یک مرد و یک طفل در اسلام قلعه، یک جوان و یک طفل در گورزاد، به اثر شلیک نیروهای دولتی جان باختند، سه تن به شمول دو دختر نوجوان متعلم مکتب زخمى گردیده و چندین منزل مسکونی حریق و تخريب شده است.

یکی از باشندگان ولسوالى شيرين تگاب ولايت که نخواست نامش گرفته شود گفت: "در خانواده ما دختری به نام ماه پری وجود داشت، ۱۸ ساله و نامزاد بود، از سیرت و صورت در بین قوم مانند نداشت، همه ما اورا دوست داشتیم، قرار بود به زودی عروسی او برگزار شود، دیشب برق قطع و هوا نهایت گرم بود. زمانی که ماه پری با چراغ دستی میخواست فرشی را در محوطه حویلی هموار کند، نیروهای دولتی روشنایی چراغ را هدف قرار دادند، مرمی  در ناحیه سر ماه پری اصابت کرد و جان به حق تسلیم نمود و از ما و از نامزادش برای همیش جدا شد."

این مرد، از طرفین درگیر و بخصوص نیروهای دولتی خواست که بیش از این، محلات مسکونی را زیر آتش هاوان قرار ندهند، همه از خانه و کاشانه شان فرار کردند، آنانی که نتوانستند از منطقه بیرون شوند، امکانات لازم و محل بود و باش در شهر و یا ولایات دیگر را ندارند.

اما محمد حنیف رضایی مسئول مطبوعات قول اردی ۲۰۹ شاهین گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی، در جریان عملیات ها از احتیاط لازم کار می گیرند تا به افراد ملکی آسیب نرسد؛ اما مخالفین مسلح مردم را سپر می سازند، از خانه مسکونی نیروهای امنیتی را زیر آماج حملات قرار میدهند.

موصوف علاوه کرد، زمانی که این نیروها به دفاع از خود می پردازند، احتمالاً به افراد غیر نظامی که در آنجا از جانب طالبان گروگان‌گرفته شده اند آسیب می رسد.

رضایی گفت‌که مقام‌های امنیتی، روی راهکاری تصمیم میگیرند تا پس از این، در جریان عملیات ها به مخالفین ضربات سنگین وارد شود و از تلفات غیر نظامیان جلوگیری گردد.

همچنان منابع محلى در ولايت فارياب مى گويند که عبدالله قوماندان تولی قطعه واکنش سریع امنیت ملی فاریاب، امروز در دو راهی خواجه قشری ولسوالی خواجه سبزپوش، به اثر شلیک طالبان کشته شد.

اما طالبان تاکنون دراين مورد اظهار نظرنکرده اند .

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر