زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

قوماندان عمومى ناتو چشم‌انداز پروسۀ صلح را مثبت ارزیابی نمود

قوماندان عمومى ناتو چشم‌انداز پروسۀ صلح را مثبت ارزیابی نمود

author avatar
16 Jul 2018 - 17:05
قوماندان عمومى ناتو چشم‌انداز پروسۀ صلح را مثبت ارزیابی نمود
author avatar
16 Jul 2018 - 17:05

کابل (پژواک، ٢٥ سرطان ٩٧): قوماندان عمومى نيروهاى ناتو در افغانستان با کريم خليلى رييس شوراى عالى صلح در مورد صلح و ثبات در کشور گفتگو نمود.

درخبرنامه مطبوعاتى شوراى عالى صلح که امروز منتشر و کاپى آن به آژانس خبرى پژوک رسيده، آمده است که جنرال جان‌ نکولسن و محمد کریم خلیلی روی برخی از مهمترین مسایل صلح و ثبات  افغانستان، گفتگو کردند.

منبع افزوده است جنرال نکولسن، ضمن اینکه تعهد جدید کشورهای عضو ناتو برای افغانستان را در کنفرانس اخیر بروکسل یک گام مهم در جهت موفقیت افغانستان دانست، اظهار امیدواری کرد که چنین تلاشهایی، بتواند روند صلح افغانستان را بیش از پیش تسهیل نماید.

این مقام ناتو بر حمایتش از تلاشهای صلح حکومت افغانستان، تأکید کرده و اظهار داشت که کشورهای عضو ناتو از برقراری صلح و ثبات دایمی در افغانستان، حمایت جدی می‌نمایند.

وی همچنان اظهار خوش‌بینی نمود که افغانستان با همکاری جامعه جهانی، به فرصتهای جدیدی در زمینه صلح، امنیت، و توسعه سیاسی و اقتصادی، دست می‌یابد.

فرمانده عمومی مأموریت حمایت قاطع، پیشرفتهای اخیر در برخی عرصه‌ها به حمایت از صلح را با اهمیت توصیف کرده و چشم‌انداز پروسۀ صلح را مثبت ارزیابی نمود.

در خبرنامه آمده است، محمد کریم خلیلی رییس شورای عالی صلح، از همکاری جامعه جهانی و کشورهای عضو ناتو با افغانستان، اظهار سپاس و قدردانی نموده به برخی از دستاوردهای اخیر این شورا برای تقویت روند صلح، اشاره نموده و خواهان حمایت و همکاری جامعه جهانی در جهت توسعه این دستاوردها شد.

رییس شورای عالی صلح، ضمن اینکه بر ویژگی بین‌الافغانی بودنِ پروسه صلح، تأکید کرد؛ اما همکاری کشورهای جهان و منطقه را در این زمینه ضروری دانست.

موصوف در این دیدار، به برخی از چالشهای روند صلح اشاره نموده و اظهار داشت که رفع این چالشها به همکاری بیشتر شرکای بین‌المللی افغانستان، نیاز دارد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر