زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

انجنيران انتقال شدۀ معارف به شهرسازى: حقوق ما زيرپا شده است

انجنيران انتقال شدۀ معارف به شهرسازى: حقوق ما زيرپا شده است

author avatar
17 Jul 2018 - 19:10
انجنيران انتقال شدۀ معارف به شهرسازى: حقوق ما زيرپا شده است
author avatar
17 Jul 2018 - 19:10

کابل (پژواک،۲۶سرطان ۹۷): ده ها انجنير رياست انکشاف تعميرات وزارت معارف که با تشکيل شان به وزارت شهرسازى انتقال داده شده اند، مى گويند که اين انتقال، خلاف فرمان رييس جمهور بوده و حقوق آنها زيرپا شده است.

فرمان شماره ٣٨٢٨ رييس جمهور در مورد انتقال پروژه هاى انکشافى ساختمانى تمام اداره هاى حکومت به وزارت شهرسازى، در ١٢ دلو سال ١٣٩٥ صادر شد؛ اما ولسى جرگه در حمل سال گذشته (١٣٩٦) انتقال پروژه های ساختمانى واحدهای اداری به وزارت شهرسازی را خلاف قانون خواند و گفت که اين برنامه، از طريق طرح بودجه سال آينده عملى شده مى تواند.

اخيراً دها تن از انجنيران رياست انکشاف تعميرات وزارت معارف به وزارت شهرسازى انتقال يافته اند؛ اما اين انجنيران در اعتراض به چگونگى اين انتقال، امروز با تجمع در مقابل شوراى ملى دست به اعتراض زدند.    

انجنیر احمد فرید منصف یک تن از اعتراض کننده گان، به آژانس خبرى پژواک گفت قرار بود که سال گذشته بخش تعميرات وزارت معارف به وزارت شهرسازى منتقل شود؛ اما چنين نشد و اين کار سبب سکتگى در امور ساختمانى معارف گرديد. 

به گفته او؛ از اول سرطان سال روان، از جمع حدود ١١٠ انجنيرى که در رياست انکشاف تعميرات وزارت معارف کار مى کردند، ٨٨ تن به وزارت شهرسازى منتقل شده اند.

به گفتۀ وى، اين در حالى است که به اساس فرمان رييس جمهور، بايد تمام کارکنان اين رياست با حفظ بست و امتيازات شان به وزارت شهرسازى انتقال مى يافتند؛ اما آنها از هفت ماه به اين طرف معاش امتيازى را دريافت نکرده اند.

به گفته او، اين درحالى است که انجنيران يادشده در رياست انکشاف تعميرات معارف، با معاش يادشده و از طريق پروسه شفاف رقابتى تقرر يافته اند.

موصوف گفت که اين انجنيران در حالى از وزارت معارف به وزارت شهرسازى انتقال يافته و معاش امتيازى آنها پرداخت نشده، که در رياست انکشاف تعميرات معارف، انجنيران جديد با معاش بلند جذب مى شوند.

همچنان انجنير منصف افزود که به اساس فرمان رييس جمهور، بايد انجنيران رياست انکشاف تعميرات معارف در وزارت شهرسازى، امور پروژه هاى ساختمانى معارف را پيش مى بردند؛ اما در شهرسازى نيز انجنيران ديگر، براى اين پروژه ها استخدام شده اند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر